رسانه‌ها: نیروهای نظامی ترکیه وارد شهر طرابلس شدند

© AFP 2023 / Aref Tammawiرسانه‌ها: نیروهای نظامی ترکیه وارد شهر طرابلس شدند
رسانه‌ها: نیروهای نظامی ترکیه وارد شهر طرابلس شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های لیبیایی می‌گویند که نیروی دریایی ترکیه سربازان و تانک‌ها را به شهر طرابلس انتقال داده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون 218 لیبیا به اشاره به شاهدان عینی گفته است که نیروی دریایی ترکیه سربازان و تانک‌ های آن کشور را به پایتخت لیبیا طرابلس انتقال داد.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای نظامی ترکیه روز گذشته با دو کشتی جنگی به لیبیا رسیدند و سپس صبح روز چهارشنبه به سمت ساحل حرکت کردند. و همچنان تانک‌های ترکیه با یک کشتی حمل و نقل به طرابلس انتقال داده شدند.

طبق گزارش پورتال «اخمار لیبیا» با استناد به منابع نامشخص، مهمات و تجهیزات از کشتی‌های بارگیری نشده و به پایگاه نیروی هوایی در مرکز طرابلس تحویل داده شده است.

همین سایت با استناد به یک منبع آگاه گزارش داد که 40 افسر ترکی که در طیاره افریقیه ایرویز حضور داشتند روز دوشنبه وارد فرودگاه مصراته شدند.

جنگ داخلی لیبیا در سال 2011 میلادی آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. در نتیجه درگیری مسلحانه با نیروهای نظامی سایر کشورها ، دگروال معمر قذافی که از سال 1969 رهبری کشور را برعهده داشت، کشته شد. لیبیا پارچه- پارچ شد و گروپ ها و اقوام با هم درگیر شدند. در سال 2014، خلیفه حفتر سرقوماندان اردوی ملی لیبیا از آغاز عملیات وسیع هوایی و زمینی علیه اسلام گرایان خبر داد. اقدام نظامی تا امروز ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала