دانشمندان یک قدم به تولید واکسن کرونا ویروس نزدیک‌تر شدند

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN دانشمندان یک قدم به تولید ویروس کرونا نزدیک‌تر شدند
دانشمندان یک قدم به تولید ویروس کرونا نزدیک‌تر شدند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان استرالیایی موفق به تولید کروناویروس در محیط آزمایشگاهی شده اند و این موفقیت راه را برای ساخت واکسن برای این بیماری هموارتر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که دانشمندان آسترالیایی نسخه‌ای از ویروس کرونا را در لابراتوار ایجاد کرده که می‌تواند تولید واکسین برای این ویروس مرگبار را سرعت بخشد.

این دانشمندان استرالیایی اولین گروهی هستند که در خارج از چین به این موفقیت دست پیدا کرده اند.

محققان در موسسه عفونت و ایمنی پیتر دوهرتی در ملبورن موفق به تولید این ویروس در محیط آزمایشگاهی شده اند.

این ویروس تولید شده در آزمایشگاه از طریق کار روی ویروس های یک بیمار مبتلا به این بیماری تهیه شده است و می تواند به تشخیص دقیق این بیماری در سراسر جهان کمک کند.

کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس

قرار است این دستاورد جدید با آزمایشگاه هایی که در سراسر استرالیا و اروپا از نزدیک با سازمان جهانی بهداشت کار می کنند به اشتراک گذاشته شود.

این ویروس آزمایشگاهی در انجام تحقیقات روی کارایی واکسن هایی که برای این بیماری تهیه می شوند نقش مهمی خواهد داشت.

محققان چینی پیشتر پاتوژن (عوامل بیماری زا) این ویروس که برای اولین بار در ماه دسامبر 2019 در هوبی (Hubei) چین مشاهده شد را منتشر کرده بودند.

دکتر جولیان دروس (Julian Druce) رییس آزمایشگاه تشخیص ویروس موسسه پیتر دوهرتی می گوید این دستاورد دانشمندان استرالیایی می تواند "قواعد بازی" در مورد تشخیص کروناویروس را تغییر دهد.

وی می گوید: "داشتن ویروس واقعی به این معنی است که ما اکنون می توانیم این ویروس را تشخیص دهیم و روش های مختلف آزمایش را در مورد آن بررسی کنیم و نوع حساسیت آنها را مقایسه کنیم."

ویروس کرونا نخستین بار ماه دسامبر در بازاری در شهر یازده میلیون نفری ووهان مشاهده شد که محل خریدوفروش غذاهای دریایی است. مقام‌های وزارت بهداشت چین می‌گویند که این ویروس احتمالا با تجارت حیوانات وحشی ارتباط دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала