آمریکا اجساد نظامیانش را از محل سقوط هواپیما در غزنی تحویل گرفت

CC0 / / US Army
US Army - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که اجساد دو تن از نظامیان خود را که در حادثه سقوط هواپیما در ولایت غزنی کشته شدند، تحویل گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خبرنامه"؛ نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه (نهم دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته‎اند که آنان اجساد دو تن از نظامیان ارتش این کشور را ازمحل سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در ولایت غزنی، دریافت کردند.

در خبرنامه همچنین آمده‌است که جعبۀ سیاه هواپیما که در آن اطلاعات دربارۀ چه‌گونه‌گی سقوط ثبت می‌شوند، نیز به دست نیروهای آمریکایی افتاده‎است.

خبرنامه می‌افزاید که علت سقوط زیر بررسی است، اما هیچ نشانه‌یی از این که این هواپیما از سوی "دشمن" سقوط داده شده باشد، وجود ندارد.

گفته می‌شود که نیروهای آمریکایی بقایای هواپیما را نابود کردند.

سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
رسانه ها: قاتل "سردار سلیمانی" درسقوط هواپیمای آمریکایی در غزنی کشته شد

ارتش آمریکا تنها چهار فروند از این هواپیماها در اختیار داشت.

ایالات متحده آمریکا هنوز آمار دقیقی از شمار افراد کشته‌شده در آن رویداد، ارائه نکرده؛ اما طالبان مدعی شده‌اند که چندین افسر بلندپایه استخباراتی آمریکا را کشته‌اند.

براساس معلومات اولیه، در پی سقوط هواپیما تنها دو جسد سالم مانده و بقیه اجساد، کاملا سوخته‌اند.

پیش از این، خبرنگاران در ولایت غزنی گفته بودند که نیروهای آمریکایی از هوا محل سقوط این هواپیما را زیر نظارت دارند و به کسی اجازه نزدیک شدن به این هواپیما را نمی‎دهند.

بر بنیاد اطلاعات نیروهای آمریکایی، هواپیمای E-11A این کشور در فرودگاۀ کندهار مستقر بود.

گفتنیست که گروه طالبان روز دوشنبه در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای  آمریکایی را در ولایت غزنی افغانستان سرنگون کرده است، و ویدیویی را از لاشه این هواپیما پس از سرنگونی منتشر کرد.

این در حالیست که روز گذشته، برخی رسانه های خبری از جمله پایگاه خبری تحلیلی « veteranstoday» به نقل از منابع ناشناس اعلام نمودند: هواپیمایی که روز دوشنبه در افغانستان سقوط کرد حامل مایکل دی آندرا قاتل "سردار قاسم سلیمانی" و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان بوده است.

آندرا شاخص‌ترین چهره سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وی مسئول عملیات‌های سیا علیه عراق،‌ ایران و افغانستان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала