کارشناسان هشدار میدهند که تا به حال ممکن 100 هزار نفر به بیماری مبتلا شده باشند

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناسان هشدار میدهند که تا به حال ممکن 100 هزار نفر به بیماری مبتلا شده باشند
کارشناسان هشدار میدهند که تا به حال ممکن 100 هزار نفر به بیماری مبتلا شده باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت انگلیس جهت آرام ساختن مردم در این باره كه سیستم صحی برای آغاز معالجه اولین موارد بیماری در روزهای آینده نزدیک آماده خواهد بود، دعوت بعمل آورده است.

روزنامه The Guardian (انگلستان) می نویسد، پروفسور نیل فرگوسن، متخصص بهداشت عمومی در کالج امپریال، لندن، گفت که "دقیقترین حدس" وجود 100 هزار مبتلا به ویروس خواهد بود، اما تاکنون فقط 2000 مورد تایید شده وجود دارد. همه آنها عمدتاً مربوط به شهر ووهان در چین می باشد، جایی که این ویروس ابتدا ظاهر شده است.

وی گفت: "دیر یا زود، ما به این عفونت مبتلا خواهیم شد. اکنون در اروپا گردشگران چینی زیادی وجود دارند. اگر چینی ها قادر به کنترول اوضاع نباشند، و من در این مورد شک دارم، پس در اینجا افراد آلوده ظاهر خواهند شد."

تشخیص پاتوژن ویروس کرونا در چین  - اسپوتنیک افغانستان
تشخیص پاتوژن ویروس کرونا در چین

اگرچه تا هنوز هیچ یک آزمایش کرونا ویروس در انگلیس نتیجه مثبتی نداده است، حزب کارگر از حکومت خواسته است تا به مردم در این مورد اطمینان دهد که سیستم خدمات درمانی ملی از عهده این بیماری همه گیر برخواهد آمد، اگرچه طبیبان بدون آن هم نسبت سرماخوردگی در فصل زمستان از پا افتاده اند.

جاناتان اشورث، وزیر صحت در کابینه «سایه ای» حزب لیبرال، گفت: "سیستم ما در زمستان تحت فشار شدید قرار گرفته است، کارکنان خسته شده اند و در بیمارستان ها ازدحام وجود دارد. ما به آن احتیاج داریم، تا آقایان وزرا به ما ضمانت دهند. تضمین درباره آن که اگر ما به مبارزه با بیماری کرونا ویروس مجبور شویم، آنها پلان در باره بکاربرد منابع اضافی دارند."

کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس

پریتی پاتل، وزیر امور خارجه، روز یکشنبه تأکید کرد که حکومت علیرغم انتقاد از کند بودن کار آن "تمام اقدامات احتیاطی را انجام می دهد". قبل از همه حکومت در مورد ارائه اطلاعات به هزاران نفر در انگلیس راجع به اشخاصی که در ماه های گذشته از ووهان به انگلیس بازگشتند، سهل انگاری نموده است.

پروفسور مارتین دوو، دانشمند انگلیسی، اظهار داشت که هیچ هشداری در مورد بیماری همه گیر کرونا ویروس دریافت نکرده است، اگرچه اخیراً از ووهان بازگشته است.

فرگوسن که تیم اش توسعه بیماری همه گیر برای سازمان صحی جهان (WHO) مدل سازی کرده، تخمین زده است که این بیماری همه گیر جدید دارای پتانسیل تکثر و تولید مثل 2.5 تا 3 می باشد، به این معنی که هر یک از مبتلایان می توانند به طور بالقوه بیماری را به 3 نفر دیگر منتقل کنند.

80 درصد بیماران ویروس کرونا در چین بالای 60 سال اند - اسپوتنیک افغانستان
80 درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چین بالای 60 سال اند

فرگوسن می گوید: "واقع بینانه ترین تخمین من این است که ما اکنون 100000 مبتلا به بیماری داریم. اگرچه او توضیح می دهد که تعداد واقعی می تواند بین 30000 تا  200 هزار نفر باشد. "این تقریباً دقیق است - ده ها هزار نفر آلوده هستند."

به گفته فرگوسن، بیشتر عفونت ها که از چین "صادر شده" خفیف بوده است. این ممکن است بدان معنی باشد که اشکال خفیف، غیر خطرناک این انفولانزا به آسانی نسبت به اشکال شدید و خطرناک برای زندگی پخش می شود. و این مانند اخبار بسیار خوبی به نظر می رسد. اما این خبر جنبه ناخوشایندی دارد: این بدان معناست که ، به احتمال زیاد ، حتی پس از شکست دادن اشکال شدید، یک نوع مخزن ویژه به شکل، مجموعه ای از اشکال خفیف آنفولانزا در کشور، باقی خواهد ماند. این مخزن می تواند بدون توجه به این که فرد آسیب پذیر پیدا کند که به دلیل سلامتی نامطلوب از یک شکل خفیف می تواند به طور جدی بیمار شود، گسترش یابد.

افزایش ویروس کرونا به 40 مکان دیگر جهان  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش ویروس کرونا به 40 مکان دیگر جهان

 این یک تفاوت دیگر از SARS است. SARS فقط توسط افرادی که علائم متبارز شدید دارند، گسترش می یابد. دانشمندان در اینجا به سایر بیماری ها، از جمله برخی از سرماخوردگی ها اشاره می کنند که می تواند توسط افرادی که ظاهرا کاملاً سالم هستند، گسترش یابد. پروفسور وندی بارکلی از گروه بیماریهای عفونی در امپریال کالج لندن گفت:

"اگر ویروس جدید قادر به پنهان کردن خود باشد، این نباید برای ما انکشاف غیراحتمالی اوضاع باشد. و سپس کنترول بیماری همه گیر به یک چالش پیچیده تر تبدیل می شود که صرفاً با اقدامات سطحی مانند چک کردن افراد در میدان های هوایی، نمی توان جلو آن را گرفت."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала