کمک 60 میلیون دالری آمریکا به افغانستان

© Photo / AgnosticPreachersKidШтаб-квартира Государственного департамента США
Штаб-квартира Государственного департамента США - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا از اختصاص کمک 60 میلیون دالری این کشور برای افغانستان خبر داده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، آلیس ولز معاون وزیر امور خارجه آمریكا در  امور آسیای میانه و جنوب، به خبرنگاران گفت: دولت آمریكا 60 میلیون دالر كمك اختصاص داده شده به افغانستان را که قبلا به حالت تعلیق درآورده شده بود، بازمی‌گرداند زیرا، اداره رئیس جمهور ترامپ پیشرفت در مبارزه با فساد را دراین کشور مشاهده نموده است.

شایان ذکر است که در ماه سپتامبر سال گذشته، مایك پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده  آمریكا اعلام كرد كه مقامات آمریكایی 100 میلیون دالر کمک برای یك پروژه بزرگ زیرساختهای انرژی در افغانستان را متوقف می‌کند. وی همچنین از به دلیل غیر شفاف بودن تدارکات برای یک پروژه دیر زیرساختی در افغانستان از قطع کمک 60 ملییون دالری برای این کشور خبر داد.

آن زمان، آمریکا دولت افغانستان را به ناکامی در مقابله با فساد اداری متهم کرده و از پرداخت این پول که قرار بود صرف یک پروژه زیرساخت انرژی شود، خودداری کرده است.

  معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده ابراز داشت: " سال گذشته وزیر امور خارجه آمریکا (پمپئو) نکاتی را که در آن نواقص وجود داشت مشخص نمود و این امراین نگرانی ما را مبنی بر ادامه فساد مالی گسترده در افغانستان نشان می داد. اکنون خوشحالم که ما شاهد پیشرفت در دولت افغانستان هستیم ، و بنابراین  60 میلیون دلار کمک اختصاص داده شده به افغانستان بازمی‌گردد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала