کشته شده‌های زلزله ترکیه به 19تن رسید

© AP Photo / IHAکشته شده‌های زلزله ترکیه به 19تن رسید
کشته شده‌های زلزله ترکیه به 19تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار جانباختگان زلزله 6.8 ریشتری شامگاه جمعه در شرق ترکیه به 19 نفر افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، زمین‌لرزه 6.8 ریشتری در شرق ترکیه شامگاه جمعه (24جنوری) جان دست‌کم 19 تن را گرفت. بیش از 770 تن دیگر دراین حادثه زخمی شده اند. زمین لرزه دو ولایت الازیغ و ملاطیا را تکان داد و باعث نشت گاز، آتش سوزی و فرویختن ده‌ها ساختمان شد. عملیات جستجو و نجات ادامه دارد. به گفته وزیر داخله ترکیه 30 نفر در ولایت الازیغ مفقود هستند.

زمین لرزه ساعت 20:55شامگاه جمعه(24جنوری) به وقت محلی به وقوع پیوست. مرکز لرزه نگاری ترکیه، کانون اصلی این زمین لرزه را شهر سیوریجه از مربوطات ولایت الازیغ و عمق آن را 6.7 کیلومتری زمین اعلام کرد. زمین‌لرزه حدود بیست ثانیه طول کشید.

حدود 40 پس لرزه با قدرت‌های بین 2.5 تا 5.6ریشتر ثبت شده است. زمین لرزه در مناطقی از ایران، عراق، لبنان، سوریه و حتی روسیه احساس شد. مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه ترکیه در 5شهر مرزی آذربایجان غربی به صورت خفیف احساس شد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه خواستار کمک فوری به زلزله‌زدگان در شرق ترکیه شد و طی دستوری، وزیران کشور، محیط زیست و بهداشت ترکیه راهی ولایت الازیغ شدند.

"مراد قوروم" وزیر محیط زیست و برنامه‌ریزی شهری ترکیه که به همراه سویلو و فخر الدین قوجه وزیر بهداشت ترکیه به الازیغ رفته‌اند در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تأسیسات زیربنایی در این منطقه آنچنان آسیب جدی ندیده است و کادر پزشکی برای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان کاملا آماده هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала