عمران‌خان: یگانه راه رسیدن به صلح گفت‌وگوی طالبان با حکومت افغانستان است

© Photo / Imran Khan/facebookعمران‌خان: یگانه راه رسیدن به صلح گفت‌وگوی طالبان با حکومت افغانستان است
عمران‌خان: یگانه راه رسیدن به صلح گفت‌وگوی طالبان با حکومت افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان، نخست وزیر پاکستان می‌گوید که تنها راه رسیدن به صلح در افغانستان، گفت‌وگوی طالبان با حکومت افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نخست‌وزیر پاکستان که در مجمع جهانی اقتصادی در شهر داووس سویس سخن‌رانی می‌کرد، اما تأکید کرد که آغاز گفت‌وگوهای طالبان با حکومت افغانستان کار آسانی نیست.

او در این باره افزود: "صلح باید بیاید! و این تنها زمانی می‌تواند تحقق یابد که طالبان و حکومت افغانستان در کنار هم بنشینند و به یک توافق سیاسی برسند؛ این باید نخستین گام باشد".

 نماینده‌گان امریکا و طالبان در بارۀ صلح در دوحه به رایزنی ادامۀ می دهند - اسپوتنیک افغانستان
نماینده‌گان امریکا و طالبان در بارۀ صلح در دوحه به رایزنی ادامۀ می دهند

عمران‌خان هم‌چنان ادامه داد: "هنگامی که طالبان و حکومت افغانستان با هم بنشینند، یک سناریو کاملاً متفاوتی خواهد بود. اما مهم‎ترین چیز در حال حاضر و تنها گزینه، این است که حکومت افغانستان و طالبان باهم بنشینند؛ اما این کار آسان نخواهد بود. این کار، یگانه  راه به جلو است زیرا هرگز راه حل نظامی در افغانستان هرگز وجود نداشته‌است".

از سوی دیگر، کاخ سفید می‌گوید که رئیس‌جمهور ترامپ در دیدارش با رئیس‌جمهور غنی در سویس گفته‌است تا زمانی که طالبان خشونت‌ها را به‌گونۀ چشم‌گیر و پایدار کاهش ندهند، مذاکرات معنادار وجود نخواهند داشت.

ترامپ درحالی بر کاهش خشونت‌ها تأکید ورزیده‌است که در حدود یک ماه پیش در دیدارش از پایگاه نظامی بگرام، از طالبان خواسته بود تا آتش‌بس کنند.

آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها، دو موضوع بحث برانگیز چند هفتۀ اخیر بوده‌اند؛ حکومت افغانستان می‌گوید که برای آغاز گفت‌‎وگوها، باید طالبان آتش‌بس کنند اما منابع می‌گویند که طالبان طرح کاهش خشونت را با امریکایی‌ها شریک کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала