Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انتقاد شدید رییس لالیگا از باشگاه‌های پی‌اس‌جی و منچسترسیتی

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر لالیگا
لالیگا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خاویر تباس، رییس لالیگا دو باشگاه ثروتمند اروپایی (پاری‌سن‌جرمن و منچسترسیتی) را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از نشریه "دیلی میل" انگلیس، دو باشگاه ثروتمند اروپایی به خصوص باشگاه منچسترسیتی وپاری‌سن‌جرمن که هر دو در مالکیت شرکت‌های ثروتمند خاورمیانه‌ای هستند و سرازیر شدن منابع مالی هنگفت به این دو باشگاه در سالهای اخیر باعث شده این دو در لیگهای داخلی کشورهایشان موفقیت‌های قابل توجهی بدست بیاورند.

رییس لالیگا در این خصوص اظهار داشت:«سازمان‌ها و نهادها مسوولیت دارند که ثروتی که ما تولید می‌کنیم را بازتوزیع کنند. همه ما، لیگ اسپانیا، لیگ برتر، یوفا و فیفا این مسوولیت را به عهده دارند. اگر ما ثروتی که تولید می‌کنیم را یکراست در اختیار باشگاه‌های بزرگ بگذاریم این به هیچ وجه به نفع فوتبال نخواهد بود. این یعنی در کشورهایی که کنترل‌های اقتصادی سخت‌گیرانه‌تری بر روی فوتبال وجود دارد مثل اسپانیا و آلمان، باشگاه‌ها نمی‌توانند برای پرداخت دستمزدهای کلان بازیکنان‌شان از دولت‌ها بخواهند که برای آنها سر کیسه را شل کنند».

تباس همچنان می‌گوید دوپینگ مالی این روزها یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال دنیا است. او در عین حال دو باشگاه منچسترسیتی و پاری‌سن‌جرمن را مورد انتقاد شدید قرار داده و از هزینه‌ کردنهای هنگفت آنها به عنوان بهترین مثال برای دوپینگ مالی یاد کرد.  اما تباس می‌گوید این دو باشگاه در حال ضربه زدن به فوتبال هستند و می‌گوید زمان آن رسیده که فکری برای توزیع ثروت بین باشگاه‌ها اندیشیده شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала