کوریای جنوبی درباره فرستادن نیروهای مسلح به خاورمیانه با امریکا مذاکره نمی کند

© AP Photo / Ahn Young-joonکوریای جنوبی درباره فرستادن نیروهای مسلح به خاورمیانه با امریکا مذاکره نمی کند
کوریای جنوبی درباره فرستادن نیروهای مسلح به خاورمیانه با امریکا مذاکره نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای جنوبی در جریان مذاکرات با امریکا درباره تقسیم مخارج دفاعی، مسئله فرستادن نیروهای مسلح خود به خاورمیانه را مورد بحث قرار نمی دهد.
گفتگو بین دو کره در معرض خطر - اسپوتنیک افغانستان
امریکا باعث لغو گفتگو بین دو کوریا شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، چونگ یونگ بو رئیس هیئت نمایندگی کوریای جنوبی و نایب رئیس پیشین کمیته مالی وزارت مالیه کوریای جنوبی گفت، که کوریای جنوبی درباره فرستادن نیروهای مسلح به خاورمیانه با امریکا مذاکره نمی کند.

چونگ یونگ بو گفت:- "ما درباره استقرار نیروها در تنگه هرمز یا هر چیز دیگری که خارج از محدوده توافق درباره تقسیم هزینه ها باشد بحث نمی کنیم. ما درباره چیز دیگری جز آن جنبه هایی که مربوط به سهم ما در ائتلاف  باشد،  بحث نمی کنیم".

وی تصریح کرد: کوریای جنوبی در مذاکرات بر خرید جنگ افزار از امریکا به عنوان عاملی در کمک به توسعه این اتحاد تاکید دارد، اما گزارش های منتشره مبنی بر این را که دو طرف درباره خرید جنگ افزارهای خاص یا احتمال انجام پرداخت هایی  از محل بودجه وزارت دفاع کوریای جنوبی به عنوان هزینه استقرار گروه نظامی امریکا در شبه جزیره کوریا بحث می کنند، را تکذیب می کنیم.

پیش از این گزارش شده بود كه ممکن است کوریای جنوبی در اوایل سال 2020  نیروهایی را برای مشاركت در عملیات زیر رهبری امریكا برای پشتیبانی از آزادی کشتی رانی در تنگه هرمز اعزام کند و چنین تصمیمی را به جای افزایش شدید سهم كوریای جنوبی در  هزینه های دفاعی امریكا در شبه جزیره کوریا ارزیابی می شد.

ششمین دور مذاکرات کوریا جنوبی درباره تقسیم هزینه های دفاعی با ایالات متحده روزهای 14 و15 جنوری در واشنگتن برگزار شد.

یادآوری می کنیم، که از سال 1991 کوریای جنوبی طبق یک توافق نامه ویژه بخشی از هزینه های استقرار ارتش امریكا در كوریای جنوبی را به واشنگتن پرداخت كرده است. این پرداخت ها در سال 2019 بالغ بر 870 میلیون دالر بود، اما ایالات متحده خواستار افزایش سهم کوریای جنوبی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала