موافقت طالبان به آتش بس 10 روزه

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر موافقت طالبان به آتش بس 10 روزه
موافقت طالبان به آتش بس 10 روزه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از چند دور نشست؛ طالبان و امریکا بر سر آتش بس ده روزه موافقت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دید، منابع گفته اند که هبت‌الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان برای شکست بُن‌بست گفتگوها با امریکا بر سر آتش‌بس هفت تا ده روزه موافقت کردند؛ آتش‌بسی که منجر به امضای توافق‌نامه صلح با امریکا می‌شود.
در همین حال زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان بالای طالبان فشار آورده است که تا قبل از امضای توافق‌نامه صلح، با آتش‌بس کوتاه‌مدت موافقت کنند.
گفته می‌شود که رهبری طالبان برای بار دوم باهم ملاقات داشتند تا پیشنهاد خلیلزاد را مورد بررسی قرار بدهند و در ختم این ملاقات توافق کردند تا آتش‌بس ۷ تا ۱۰ روزه را اعلام کنند.
از سویی هم یکی از فرمانده‌هان گروه طالبان در گفتگو با روزنامه دیلی تایمز، گفته است شمار زیادی از این گروه به آتش بس موافقت کردند و این پیشنهاد را به هبت‌الله آخوندزاده رهبر این گروه فرستاده و مورد تائید وی قرار گرفته است.
وی در ادامه گفته‌های خود افزوده است که دفتر سیاسی قطر قرار بود تا این تصمیم را با خلیلزاد به روز چهارشنبه در قطر شریک کرده و پاسخ وی را بگیرد.
این فرمانده نیز افزوده است که ما آتش‌بس کوتاه‌مدت را اعلام می‌کنیم و توافق‌نامه صلح طی این مدت به امضا خواهد رسید گر خلیلزاد با این پیشنهاد موافقت کند.
اما در برخی از مقالات آمده است که در این آتش بس تنها نظامیان امریکایی شامل می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала