نصب تابلوی جنجالی دربارۀ چه‌گونه‌گی حجاب زن در هرات خبرساز شد + عکس

© Depositphotos.com / Photographee.euخشم کاربران ازنصب تابلوی تحقیر آمیز دربارۀ چه‌گونه‌گی حجاب در هرات
خشم  کاربران ازنصب تابلوی تحقیر آمیز دربارۀ چه‌گونه‌گی حجاب در هرات   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نصب پیام‌های تبلیغاتی دربارۀ چه‌گونه‌گی حجاب زنان به دستور مولوی مجیب‌الرحمن انصاری، خطیب مسجد گازرگاه در بخش‌هایی از شهر هرات، با واکنش‌‌های تند زنان هراتی رو به‌رو شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری افغانستان، اخیرا بخش‌هایی از شهر هرات با پیام‌های تبلیغاتی یک عالم دین در مورد چگونگی رعایت حجاب زنان مزین شده است که در آن با الفاظ رکیک به مردان هشدار داده شده تا در مورد پوشش زنان شان توجه کنند.

گفته می‌شود که این پیام‌ها به دستور مولوی مجیب الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات نصب شده که در آن گفته شده است :«بدحجابی زن از بی‌غیرتی مرد است. زنان باحجاب، مرزبانان شرف مردان اند».

نصب پیام‌های تبلیغاتی در مورد رعایت حجاب زنان به دستور خطیب مسجد گازرگاه، با واکنش‌‌های تند زنان هراتی و دیگر زنان در سایر ولایت‌ها مواجه شده است. این زنان تأکید می‌کنند که دولت و نهادهای قانون‌گذار باید جلو گسترش افراطیت و پیام‌های زن‌ستیزانه را بگیرند.

یک تن از دختران دانشجو در هرات گفته است، با توجه به این که ما در یک جامعه‌ی زن‌ستیز و مرد‌سالار زندگی می‌کنیم، چنین حرف‌هایی در مورد پوشش زنان آن‌هم از سوی یک عالم دین کاری به شدت نادرست است».

حرف‌های مولوی مجیب‌الرحمان انصاری با واکنش‌های شماری از عالمان دینی نیز مواجه شده است. به گفته‌ی آن‌ها، حرف‌های زشت و رکیک، نه ‌تنها که در این شرایط دردی را درمان نمی‌کند، که باورهای مردم نسبت به دین و علمای دینی نیز خدشه‌دار می‌شود و روحیه‌ی خشونت‌زایی را ترویج می‌کند.این نخستین باری نیست که این عالم دین در هرات چنین حرف‌هایی به حجاب زنان گفته است؛ پیش از این نیز او در جریان خطبه‌ی نماز جمعه گفته بود که زنان باید در خانه باشند و تا زمان نیاز جدی از خانه‌ی خود بیرون نشوند. او بارها در خطابه‌های خود گفته است که بیشتر زنان اهل دوزخ اند.

این همه در حالی است دولت افغانستان به عنوان حامی ارزش‌های مدرن و دست‌آوردهای زنان، تا کنون واکنشی با این تبلیغات نشان نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала