تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا حمله تروریستی نامیده شد

© Photo / Official U.S. Navy Imagery تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا حمله تروریستی نامیده شد
 تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا حمله تروریستی نامیده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی کل آمریکا، تیراندازی در پایگاه هوایی نیروی دریایی ایالات متحده در پنساکولا فلوریدا را که توسط محمد الشمرانی، دانش آموز سعودی انجام شد، حمله تروریستی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام بار دادستانی کل آمریکا، گفت که این یک عمل تروریستی بود. با قضاوت بر شواهد، تیرانداز ناشی از ایدئولوژی جهاد صورت گرفته. تیرانداز پیامی را منتشر کرد که در ان گفته می شد: "شمارش معکوس آغاز شده است."

این تیرانداز از یادبود قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 در نیویورک بازدید کرد و همچنین پست های ضد اسرائیلی ، جهادی و ضد آمریکایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. در عین حال ، دادستان کل خاطرنشان کرد که در تیر اندازی سایر پرسنل ارتش سعودی تقصیر نداشته اند.

بن‌سلمان منکر دست‌داشتن در ناپدیدی خاشقجی  - اسپوتنیک افغانستان
تسلیت شاهزاده سعودی به ترامپ پس از تیراندازی در فلوریدا

رویترز همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده قصد دارد دانشجویان نظامی عربستان سعودی را اخراج کند، اما تاکنون مقامات آمریکایی این اطلاعات را تأیید نکرده اند.

شایان ذکر است که یک سرباز دانشجوی نیروی هوایی عربستان سعودی جمعه 6 دسامبر در پایگاه هوایی فلوریدا با تیراندازی سه تن را کشت و دست‌کم هفت تن را زخمی کرد. او خود به ضرب گلوله مأموران امنیتی این پایگاه کشته شد. این سرباز 21 ساله برای انجام دوره‌ای آموزشی در پایگاه هوایی فلوریدا به سر می‌برد. او با استفاده از اسلحه‌ای دستی در یکی از اتاق‌های کارآموزی دست به تیراندازی زد، به‌رغم آنکه حمل اسلحه در آن محوطه ممنوع بود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала