جنرال حفتر برای انجام مذاکره وارد مسکو شد

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhy, Fileچرا جنرال شورشی در لیبیا باخته است
چرا جنرال شورشی در لیبیا باخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای مخالف دولت لیبی، برای مذاکره با فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی آن کشور در سفری رسمی وارد مسکو، پایتخت روسیه شد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای مخالف دولت لیبی در سفری رسمی وارد مسکو، پایتخت روسیه شد.

در همین حال شبکه تلویزیونی الحدث نیز گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی درباره یادداشت تفاهم همکاری‌های امنیتی و اقدامات دریایی گفت‌وگو کردند.

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های روسیه از سفر رهبران دو جریان اصلی جنگ داخلی لیبی به مسکو خبر داده و اعلام کرده بودند خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی و فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی قرار است به زودی به روسیه سفر کنند.

لشکر حفتر وارد زادگاه قدافی شدند - اسپوتنیک افغانستان
لشکر حفتر وارد زادگاه قدافی شدند

«ارتش ملی لیبی» به فرماندهی حفتر اخیرا اعلام کرد که آتش‌بس در مناطق غربی لیبی از جمله طرابلس از بامداد یکشنبه وارد مرحله اجرا شده است. پیشتر ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه خواستار ایجاد آتش بس در لیبی شده بودند.

«احمد المسماری» سخنگوی ارتش حفتر روز جمعه (دهم جنوری)  در بیانیه‌ای از طرح «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه برای آتش‎بس در لیبی استقبال کرد.

درگیری‌ها در لیبی از اوایل سال گذشته 2019 میلادی به دستور خلیفه حفتر برای تصرف طرابلس آغاز شد که ادامه این حملات در نهایت به صف‌آرایی بین‌المللی در بین کشورهای حامی طرفین منجر شده است. از یک سو، کشورهایی مانند ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج و از سوی دیگر، امارات، مصر و عربستان از ارتش حفتر حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала