رقیب جدید ترامپ با ملیاردها دالر وارد می‌شود

© AFP 2023 / Alain Jocardرقیب جدید ترامپ با ملیاردها دالر وارد می‌شود
رقیب جدید ترامپ با ملیاردها دالر وارد می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصرف میلیارد دالری بلومبرگ، شهردار سابق نیویارک برای رقابت با ترامپ.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویارک تایمز، گزارش داده است که مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک ومیلیاردر آمریکایی، از ورود خود در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد و گفته است آماده است تا یک میلیارد دالر برای تبلیغات انتخاباتی خرچ کند.
بلومبرگ گفت که اگر وی به عنوان کاندیدای حزب دموکرات معرفی نشود، از دیگر سیاستمداران حمایت خواهد کرد که علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده بجنگید. وی گفت: "همه چیز به این بستگی دارد که آیا سایر کاندیداها به کمک من نیاز داشته باشند. اگر همه چیز خوب باشد، به پول کمتری نیاز خواهیم داشت."
طبق گفته تاجر 77 ساله، یک میلیارد دالر مبلغ زیادی برای اوست، اما در سال 2019، 2.8 میلیارد دالر برای امور خیریه هزینه کرد.
نیویورک تایمز خاطرنشان می کند بلومبرگ، که هنوز کاندیدای ریاست جمهوری نیست، حدود 200 میلیون دالر را برای تبلیغات سیاسی هزینه کرده است.
در نومبر 2019، بلومبرگ از ورود خود به رقابت‌های ریاست جمهوری برای شکست ترامپ خبر داد. وی گفت: "ما نمی توانیم چهار سال دیگر اقدامات بی پروا و غیر اخلاقی رئیس جمهور ترامپ را تحمل کنیم."
بلومبرگ از سال 2002 تا 2013 شهردار نیویورک بود. در طول انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016، از نامزد دموکرات‌ها هیلاری کلینتون حمایت کرد. بلومبرگ بنیانگذار و صاحب آژانس اطلاعاتی و تحلیلی بلومبرگ و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. ثروت وی بیش از 50 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала