ترامپ حدس می زد که ایران قصد صدمات جدی به امریکا را ندارد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ رئیس جمهور امریکا
ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا اظهار داشت كه ایران نمی خواست حین حملات راكتی به پایگاه های نظامی در عراق ، جایی كه ارتش امریكا مستقر بود ، خسارات سنگینی وارد كند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، مایك پنس ، معاون رئیس جمهور امریكا گفته بود كه دولت امریكا ادعاهای مبنی بر فرار عمدی ایران از كشته شدن سربازان امریكایی در طی حملات راکتی به پایگاههای نظامی امریكا در عراق را ندارد.

الكسی چیپه، نایب رئیس كمیته امور خارجه پارلمان فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان
بیانیه ترامپ در مورد ایران بسیار ملایم بود

ترامپ  در مصاحبه با ABC اظهار داشت: "هیچ تلفات جانی و حتی به هیچ کسی صدمه هم نرسیده است ... 16 راکت از طرف ایران پرتاب شد که چهار راکت آن به هدف اصابت نکرد. هیچ کس مجروح نشده است. فکر می کنم ترامپ من بسیار خوشحال شدم".

چهارشنبه شب ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از یک عملیات تلافی جویانه برای ترور جنرال قاسم سلیمانی به دلیل یک عملیات ویژه امریکایی در عراق خبر داد. راکتهای زمین به زمین از پایگاه ایران عین السد در غرب عراق و پایگاه اربیل که محل قرارگیری قوای نظامی امریکا در آن قرار دارد ، از ایران پرتاب گردید. به گفته واشنگتن ، هیچ یک از شهروندان آمریکایی در این ضربه زخمی نشده اند ، فقط خسارت مادی انجام شده است.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала