امریکا به دنبال اصلاح مواضع دفاعی پایگاه‌هایش در غرب آسیا

© Photo / Planet Labs Inc./Middlebury Instituteامریکا به دنبال اصلاح مواضع دفاعی پایگاه‌هایش در غرب آسیا
امریکا به دنبال اصلاح مواضع دفاعی پایگاه‌هایش در غرب آسیا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام امریکایی از بازنگری و اصلاح مواضع دفاعی امریکا در پایگاه هایش در غرب آسیا پس از حملات راکتی ایران خبر داد.
قطع ارتباط پهپادهای MQ-9 امریکایی در زمان حمله های راکتی توسط سپاه ایران - اسپوتنیک افغانستان
قطع ارتباط پهپادهای MQ-9 امریکایی در زمان حمله های راکتی توسط سپاه ایران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ارتش ایالات متحده پس از انتقام راکتی ایران از اقدام نظامیان امریکایی در ترور و به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قصد دارد وضعیت پدافندی پایگاه‌های خود در عراق را تقویت کند.

یک مقام نظامی امریکایی بامداد امروز (جمعه) به خبرگزاری رویترزخبر داد، که ارتش این کشور پس از عملیات راکتی ایران در انتقام ترور، به دنبال تقویت و اصلاح مواضع دفاعی خود در پایگاه‌هایش در غرب آسیا است.

این مقام امریکایی که خواست نامش فاش نشود، در پاسخ به برخی گزارش‌ها مبنی بر چرایی مقابله نکردن پدافند هوایی پایگاه عین‌الاسد با راکت‌های ایرانی، توضیح داد:- "احتمال داده می‌شد که تهران به مواضع امریکا در کشوری غیر از عراق حمله کند".

رویترز سپس با مصادره به مطلوب کردن اظهارات این مقام امریکایی، مدعی شد:- "این توضیح نشان می‌دهد که چرا امریکا سامانه پدافند هوایی پاتریوت در پایگاه عین‌الاسد در عراق نداشت... چنین سامانه‌هایی در هر جایی از منطقه که نیروهای امریکایی حضور دارند، از جمله عربستان سعودی، مستقر شده است".

این خبرگزاری با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافند راکتی «منابع کمیابی» در ارتش امریکا هستند، نوشت:- "هنوز مشخص نیست که ارتش امریکا می‌خواهد پاتریوت را در عراق مستقر کند و اینکه از کجا [به این کشور] منتقل می‌شود".

این در حالیست، که تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران زمانی بالا گرفت، که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در میدان هوایی بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات راکتی انجام داد. پس از آن ایران اعلام کرد، که این حمله در عملیاتی زیر نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

یادآوری می کنیم، که پایگاه هوایی عین الاسد یک میدان هوایی نیروی نظامی در ولایت الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز ولایت الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران امریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان امریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала