تمامی مسئولان حوزه‌های امنیتی کابل تبدیل می شوند

© REUTERS / Mohammad Ismailتمامی مسئولان حوزه‌های امنیتی کابل تبدیل می شوند
تمامی مسئولان حوزه‌های امنیتی کابل تبدیل می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله از پایان کار روی طرحی خبر می دهد که براساس آن تا سه ماه دیگر نیروهای پولیس به شمول مسئولان امنیتی حوزه‌های امنیتی کابل تبدیل خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بربنیاد این طرح، قرار است که افسرانی که تازه از اکادمی پولیس فارغ شده اند، جاهای این نیروها و مسئولان امنیتی حوزه های امنیتی کابل را بگیرند.

وزارت داخله می گوید که تاکنون این طرح در حوزه‎‌های اول، پنجم، و ولسوالی ده سبز کابل عملی شده است و تا نه ماده دیگر در کنار حوز‌ه‌های امنیتی در ولسوالی ها دیگر نیز عملی خواهد شد.

 عدم آگاهی ارگ از یک عملیات امنیت ملی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عدم آگاهی ارگ از یک عملیات امنیت ملی در کابل

مسعود اندرابی، سرپرست این وزارت، هدف این کار را حرفه‌یی سازی پولیس و جلب اعتماد مردم به پولیس می گوید و افزود: سربازانی را که تازه فارغ کرده‌‎ایم و درس‌های خودرا تکمیل کرده‌اند، آن‌ها را آورده‌ایم در این‌جا [کابل] تا ما یک پولیس نو داشته باشیم – اگر چه با محیط ناآشنا اند، اما در سطع زون ناظرین وجود دارد که آن‌ها را در ساحه همکاری کنند – اما این‌ها کاملأ نو استند و ما می‌بینیم که تا چه سطع رضایت مردم از این پولیس‌ها بالا می‌رود".

او اظهار داشت: "کار شبکه‌یی را در سطع جرایم بزرگ و مجرمینی که قبلأ بودند و ما در سطع وزارت بر سر آن‌ها تمرکز کردیم و نتایج خودرا گرفتیم. وقتی عین تمرکز را در سطح حوزه‌های امنیتی – با ایجاد معلومات بسیار صحیح و شبکه‌های حوزوی و تمرکز بالای آن‌ها – می‌داشته باشیم و نتایج ملموس را از آن خواهیم گرفت و من مطمین استم".

باشندگان کابل امیدوار اند که این طرح نتایج مثبت را در پی داشته باشد، شماری از آگاهان نظامی نیز می گوید که آگاهی نداشتن افسران تازه از محیط کابل این طرح به مشکل روبرو خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала