واکنش عربستان سعودی به ترور سلیمانی

© AFP 2023 / KHAMENEI.IR / AFPواکنش عربستان سعودی به ترور سلیمانی
واکنش عربستان سعودی به ترور سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه عربستان سعودی گفته است که عربستان سعودی دوست ندارد شاهد تشدید تنش در منطقه باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رسانه‌های عربستان سعودی اعلام کردند که فرحان فیصل وزیر خارجه این کشور اظهار داشته است که وضعیت کنونی در جهان بسیار خطرناک است و باید در خصوص خطرات نه تنها برای منطقه بلکه برای امنیت جهانی مواظب باشیم.
در عین حال وزیر خارجه عربستان از تمام طرف‌های درگیر خواسته است که از خویشتن داری کار بگیرند و در خصوص واکنش های احتمالی با دقت فکر نمایند تا از تشدید بیشتر تنش كه برای كل منطقه و جمعیت آن خطرناک می باشد، جلوگیری شود.
جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.
پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.
همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای این حادثه آلودند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала