آمر عبدالستار غوربندی کشته شد

© Photo / moi / moiامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منبع آگاه خبر داده است که آمر عبدالستار غوربندی در نتیجهٔ اطلاعات نادرست توسط نیروهای امنیت ملی به قتل رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون رییس‌جمهور غنی و رییس پیشین امنیت ملی در پیوند به کشته شدن مرموزِ آمر عبدالستار غوربندی نوشته است: «آمرعبدالستار غوربندی یکی از شخصیت های برجسته جهادی و قومی در اثر یک دسیسه پیچیده و بر اساس اطلاعات اغوا کننده دیشب در خیرخانه توسط یکی از بخش های امنیت ملی به شهادت رسید».

امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
معذرت خواهی امرالله صالح بابت گفته های اخیرش

وی افزود که از ده بجه دیشب تا همین اکنون موضوع را با جدیت پیگیری نموده است و از توجه خاص رییس جمهور کشور ابراز قدردانی نمود که دیشب شخصا به پیگیری موضوع آغاز نموده و امروز در کنار دلجویی مستقیم از اعضای خانواده شهید ، متنفذین قومی و تمام شخصیت های کوهدامن ، پروان ، کاپیسا و پنجشیر برای رد یابی موضوع ضرب الاجل زمانی تعیین نمودند".
صالح تاکید کرد: «قرار است که یک گروه مشترک تحقیق که در آن چهارنفر عضو پارلمان ، دو نفر اعضای خانواده شهید و دو نفر از افراد با تجربه از شمالی شامل باشند یکجا با هیات مسلکی دولت موضوع را بررسی نمایند. آمرعبدالستار شهید برایم حیثیت یک دوست عزیز و همفکر را داشت و من در ردیابی این جنایت از هیچ تلاش سیاسی و مسلکی دریغ نخواهم کرد. از خداوند (ج) برایش بهشت برین و به خانواده داغدیده ومعزز شان صبر استدعا دارم. تمام مسایل با تفصیل و با حوصله مندی تمام در حضور خانواده شهید ، بزرگان ساحه و مسوولین امنیتی بحث گردید.  تحقیق از همین اکنون آغاز گردیده است».
هنوز جزئیات بیشتر در این مورد ارائه نگردیده است و ارگانهای مؤظف قضیه را بررسی می نمایند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала