مدیر عامل آژانس خبری روسیه امروز: در صورت حمله بالای ایران ترامپ ضرر خواهد کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر مدیر عامل آژانس خبری روسیه امروز: در صورت حمله بالای ایران ترامپ ضرر خواهد کرد
مدیر عامل آژانس خبری روسیه امروز: در صورت حمله بالای ایران ترامپ ضرر خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دمیتری کیسلوف مدیر اجرایی «راشیا تودی» گفته است که درصورت حمله بالای ایران ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری کیسلوف، مدیر عامل آژانس خبری روسیه امروز(russia today)، در صفحه تویتر خود درباره تهدیدات رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای حمله به 52 هدف در ایران گفت:««حمله به ایران تا زمان انتخابات برای ترامپ سودمند نیست، ‌مشکلات داخلی بسیاری برای حل وجود دارند. برای استفاده از این‌ گزینه، باید ابله بود».
جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند. پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.
همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای این حادثه آلودند".
از سویی هم امروز یکشنبه 4 جنوری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریكا اعلام کرده در صورتی که ایران تهدیدات خود را عملی کرده و هر شهروند آمریکایی را هدف قرار دهد، نسبت به ایران واكنش سریع نشان خواهد داد و ده‌ها هدف از پیش تعیین شده ایرانی را مورد حمله قرار خواهد داد.
در عین حال مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل با ابراز نگرانی از بالا گرفتن تنش ها در منطقه در نتیجه کشته شدن سردار قاسم سلیمانی در پی عملیات ویژه امریکایی‌ها، وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف را برای بحث و بررسی درخصوص راه‌های تنش زدایی در منطقه به بروکسل دعوت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала