تهدید ترامپ برای حمله به 52 هدف مهم در ایران

© AP Photo / Evan Vucciتهدید ترامپ: به 52 هدف مهم در ایران حمله خواهیم کرد
تهدید ترامپ: به 52 هدف مهم در ایران حمله خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور آمریکا ایران را تهدید کرد که در صورت حمله‌ تلافی‌جویانه 52 نقطه مهم در ایران را به سریعا و شدیدا هدف قرار خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریكا اعلام کرده در صورتی که ایران تهدیدات خود را عملی کرده و هر شهروند آمریکایی را هدف قرار دهد، نسبت به ایران واكنش سریع نشان خواهد داد و ده‌ها هدف از پیش تعیین شده ایرانی را مورد حمله قرار خواهد داد.

او در پاسخ به تهدیدهای مقامات ایرانی در پی کشته شدن جنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به وسیله یک پهپاد آمریکایی، گفت: «ما بیشتر از این نمی‌خواهیم تهدیدی از ایران بشنویم».

ترامپ در توئیتی نوشت: « 52 سایت ایرانی در تیررس هستند، برخی از آنها اهمیت بسیار بالا و مهمی برای ایران و فرهنگ ایرانی دارند و به آن اهداف و به خود ایران بسیار سریع و به طور سنگین ضربه زده خواهد شد. ایالات متحده بیش از این هیچ تهدیدی را نمی‌پذیرد».

اشاره ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از 52 سایت، گروگانگیری 52 دیپلمات آمریکایی در سال 1979  است که 444 روز به درازا کشید.

دونالد ترامپ همچنین در ادامه توییت خود نوشته که به کشور ایران هم به سرعت و با شدت ضربه وارد خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که منظور ترامپ از «اماکن مهم برای ایران و فرهنگ ایرانی» چیست.

رییس‌جمهور آمریکا در توییت خود  نوشته که ایران به وضوح از هدف قرار دادن اهداف آمریکایی در انتقام به ترور قاسم سلیمانی سخن گفته است.

او قاسم سلیمانی را «رهبر تروریست‌ها» خوانده که آمریکایی‌ها را کشته بود و بسیاری را زخمی کرده بود.

ترامپ همچنین نوشته که فرمانده سپاه قدس، «صدها معترض ایرانی» را نیز کشته و به سفارت آمریکا نیز  حمله کرده است.

او در انتهای توییت خود نیز نوشته که آمریکا هیچ‌گونه تهدیدی را تحمل نمی‌کند.

جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای این  حادثه آلودند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала