پومپئو: امریکا برای حفظ منافع اش در عراق می ماند

© AFP 2023 / Jim Watsonپومپئو: امریکا برای خفظ منافع اش در عراق می ماند
پومپئو: امریکا برای خفظ منافع اش در عراق می ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا می گوید که ایالات متحده به حفظ منافع خود در عراق و حاکمیت این کشور از اقدامات ایران در این کشور می ماند.

به گزارش اسپوتنیک، مایك پومپئو وزیر امور خارجه امریكا می گوید که ایالات متحده به حفظ منافع خود در عراق و حاکمیت این کشور از اقدامات ایران، در این عراق ادامه خواهد داد.

فرمانده نیروی قدس ایران، قاسم سلیمانی در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی در فرودگاه بین‌‌المللی بغداد کشته شده است.

لشکر فاطمیون: در خط مقدم انتقام از امریکا به خاطر کشتن سلیمانی هستیم  - اسپوتنیک افغانستان
لشکر فاطمیون: در خط مقدم انتقام از امریکا به خاطر کشتن سلیمانی هستیم

پمپئو خاطرنشان كرد، كه طی چند روز گذشته وی بیش از یك بار با المهدی صحبت كرده و شب گذشته با همتای عراقی خود نیز گفتگو كرده است.

پمپئو به سی ان ان گفت: من در روزهای اخیر چندین بار با رئیس دولت انتقالی المهدی صحبت کردم، رئیس جمهور دونالد ترامپ همچنان با او گفتگو کرد، همچنین دیشب نیز با وزیر امور خارجه عراق صحبت کردم".

او اظهار داشت: من آخرین اظهارات آنها را دیدم. اما به طور خصوصی ، آنها مانند بسیاری از عراقی ها در تلاش اند تا از خروج ایرانیان اطمینان حاصل کنند تا ارتش ایران تأثیری در اوضاع کشور نداشته باشد. ایالات متحده آمریکا در آنجا است تا از مردم عراق محافظت کند و ما به حفظ منافع خود ادامه خواهیم داد.

به باور وزیر خارجه امریکا، این کشور در مبارزه با تروریسم و حمایت از حاكمیت عراق ادامه خواهد داد.

مایك پومپئو تاکید دارد که امریکا برای واکنش احتمالی ایران در مورد ترور جنرال قاسم سلیمانی آماده است و از منافع خود در عراق محافظت خواهد کرد.

حامد کرزی کشته شدن قاسم سلیمانی را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
حامد کرزی کشته شدن قاسم سلیمانی را محکوم کرد

برنی سندرز ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در مصاحبه با آژانس اسپوتنیک، این واقعه را یک گسترش شدید خطرناک در منطقه خواند.

آیت الله سید علی خامنه ای، حسن روحانی رئیس جمهور و امیر خاتمی وزیر دفاع ایران اظهار داشتند که انتقام این کار خواهند گرفت.

پنتاگون روز جمعه (3،جنوری) اعلام کرد که حمله به فرودگاه بغداد و هدف قرار دادن قاسم سلیمانی به فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала