طعنه سنگین ترامپ به مردم عراق

© AFP 2023 / Mandel Nganطعنه سنگین ترامپ به مردم عراق
طعنه سنگین ترامپ به مردم عراق  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا پس از ترور فرمانده نیروی قدس ایران، مردم عراق را طعنه داد.
ترامپ: جنرال سلیمانیباید سال‌ها پیش از بین می رفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: جنرال سلیمانی باید سال‌ها پیش از بین می رفت

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پس از ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران در نزدیکی میدان هوایی بغداد برای مردم عراق در پیام تویتری اش نوشت:- "ایالات متحده سالهاست میلیاردها دالر در سال به عراق پرداخت می کند. این مهمترین چیزهایی است که ما برای آنها انجام داده ایم. مردم عراق نمی خواهند زیر سلطه و کنترل ایران باشند ، اما در نهایت، این انتخاب آنهاست. آیا در طی 15 سال گذشته از ایران بیشتر به دست آورده اند. ..".

رئیس جمهور امریکا در پیام تویتری دیگرش خطاب به مردم عراق نوشت:- "طی 15 سال گذشته ایران کنترل بیشتری بر عراق پیدا کرده و مردم عراق از این موضوع خرسند نیستند. این هرگز به خوبی به پایان نمی‌رسد".

 

یادآوری می کنیم، که دولت ایالات متحده امروز (جمعه) پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم ماه قوس ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала