طبقه ‌بندی و بررسی شکایات ۱۵ ولایت تکمیل گردید

© Photo / IEC AFG fb طبقه ‌بندی و بررسی شکایات ۱۵ ولایت تکمیل گردید
 طبقه ‌بندی و بررسی شکایات ۱۵ ولایت تکمیل گردید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسولین کمیسیون شکایات انتخاباتی: تصنیف ‌بندی شکایات در حدود ۱۵ ولایت تکمیل شده و کار بررسی آن اغاز شده است و احتمال دارد تا پایان امروز یا فردا تصنیف تمام ولایات تکمیل شده و بررسی‌ها را آغاز کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، قاسم الیاسی، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز سه‌شنبه(۱۰جدی) در حمع خبرنگاران گفت: “ممکن است که ۹۰ درصد شکایات انتخاباتی در ولایات در ۱۵ روزی که برای این کار تعیین شده، بررسی شوند”.

الیاسی افزود: “تنها در کابل از ۲ هزار و ۲۳۱ شکایت، ۱ هزار و ۲۰۰ شکایت آن بررسی شده و یکی از دلایل زمان‌گیر شدن کارها، ثبت تمامی شکایت‌های مربوط به انتخابات در کابل بوده و اگر کار طبقه‌بندی شکایات در ولایت ها انجام می‌شد،  این کار تاکنون ختم شده بود”.

ثبت ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی از چند نامزد در سراسر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ثبت ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی از چند نامزد در سراسر افغانستان

او شکایات ثبت شده در کمیسیون انتخاباتی را شامل جرایم، تخلفات و تخطی‌های انتخاباتی خوانده، تاکید کرد، کسانی که مرتکب “جرایم انتخاباتی” شده‌اند، شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

این در حالی است که روند ثبت شکایات مربوط به اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۲ جدی سال روان، پس از اعلان این نتایج، برای مدت سه روز آغاز شد. در این مدت بیش از ۱۶ هزار شکایت در مرکز و ولایت ها ثبت شد. مطابق به قانون، کمیسیون شکایات انتخاباتی باید در مدت ۱۵ روز بعد از ثبت شکایات، نتایج بررسی‌های خود را نشر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала