هوای آلوده در کابل جان 17 تن را گرفت

© JOEL SAGETТрубы перерабатывающего завода в Париже, Франция
Трубы перерабатывающего завода в Париже, Франция - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان یک هفته‌ گذشته، به دلیل افزایش آلودگی هوا در کابل، 17 نفر جان باخته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، مسؤولان وزارت صحت، می‌گویند که در جریان یک هفته‌ی گذشته، به دلیل افزایش آلودگی هوا در کابل، 17 نفر جان باخته اند.

فدامحمد پیکان، معاون عرضه‌ی خدمات صحی وزارت صحت، روز دوشنبه (۹ جدی) در حاشیه‌ی «کمپاین استفاده از ماسک برای جلوگیری از اضرار آلودگی هوا» گفت که در جریان یک هفته‌ی گذشته، بیش از هشت هزار نفر به دلیل آلود‌گی هوا در کابل، راهی شفاخانه‌ها شده که از این میان، 17 نفر تا کنون جان های خود را از دست داده اند.

از سویی هم، شاه ‌زمان میوندی، رییس اداره‌ی حفاظت از محیط زیست، از باشندگان کابل خواست تا اجازه ندهند کودکان شان، در محیط آلوده گشت‌و‌گذار کنند.

 هشدار وزارت داخله به مالکین شهرک‌های رهایشی - اسپوتنیک افغانستان
هشدار وزارت داخله به مالکین شهرک‌های رهایشی

آقای میوندی، گفت که باشندگان کابل باید برای جلوگیری از ضررهای آلود‌گی هوا، از ماسک‌های صحی استفاده کنند.

با این حال، مهتاب عالمی، معاون خدمات شهری شهرداری کابل، می‌گوید که تا کنون، چندین مرکز آلوده‌کننده‌ی هوا در کابل، شناسایی و مسدود شده است. او می‌افزاید که این روند به خاطر کاهش آلودگی هوا در پایتخت، ادامه خواهد یافت.

گفتنی است که سوخت بی‌رویه‌ و غیرمعیاری زغال سنگ، رابر و پلاستیک، ترانسپورت نامنظم شهری با موترهای کهنه، کیفیت پایین تیل‌، استفاده نکردن از دستگاه‌های تصفیه‌ی دود در فعالیت‌های دودزا، خامه بودن سرک‌ها و کوچه‌ها از مهم‌ترین عامل‌های آلودگی هوا در شهر کابل است.

آلودگی هوا در شهر کابل، در حدی جدی شده که رییس‌جمهور غنی خودش مسؤولیت کمیسیون مبارزه با آلود‌گی هوا را به عهده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала