Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ برتر انگلستان؛ باکسینگ دی چیست؟

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر باکسینگ دی Рождественская месса во Львове
باکسینگ دی  Рождественская месса во Львове - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انجام بازی های فوتبال لیگ برتر انگلستان در باکسینگ دی مروج است اما باکسینگ دی چیست؟

به گزارش اسپوتنیک، رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان در روزخاص باکسینگ دی نیز ادامه می یابد در حالیکه دیگر لیگ ها در این مدت تعطیل هستند اما باکسینگ دی چیست؟

روز باکسینگ روز خاص و مهم در انگلستان محسوب می شو و مردم انگلستان در این روز رسما از تعطیلات لدت میبرند که درست به روزی بعد از جشن کریسمس گفته می شود.

البته اگر کریسمس در روز شنبه اتفاق بیفتد روز یکشنبه هم که باکسینگ دی می باشد، دولت دوشنبه و سه شنبه را نیز تعطیل رسمی اعلام می کند که این امر برای مردم بریتانیا شادی آفرین است اما امسال باکسینگ دی در روز پنج شنبه اتفاق افتاد.

 

اما فلسفه روز باکسینگ چیست؟

در مورد فلسفه دقیق باکسینگ دی اطلاعات دقیقی وچود ندارد اما در مورد آن سینه به سینه نقل شده و از آن خانواده ها به پاس تشکر از پیش خدمت های شان که یک سال زحمت کشیدند، برای آنها در جعبه های بسته بندی شده و مخصوص کادو تهیه کرده و تقدیم شان می کنند. یا در تعابیر دیگر روزی برای صدقه دادن شناخته می شود که برخی ها باورمند هستند در گذشته ها در این روز کلیساها صندوق های صدقه را باز کرده و پول داخل آنرا به مردم هدیه می دادند.

همچنان اعتقاداتی است که در قرون وسطی، شاهزاده منطقه جعبه هایی از غذا و کالا را برای مردم فقیر و غلام های اش تقسیم می کرد و به همین دلیل این روز را باکسینگ دی می خوانند.

البته میلیون ها تن از انگلستانی ها در روز شنبه همزمان با روز موسوم به "باکسینگ دی" جهت خرید به فروشگاه ها سرازیر می شوند و جالب است در کنار "جمعه سیاه" و "کریسمس دی" بزرگ ترین روز خرید و فروش در این کشور به شمار می رود و مردم از تخفیف های ویژه استفاده می کنند.

 

باکسینگ دی چه روزی است؟

هر کشوری نزدیک به سال نو با توجه به فرهنگ خود، جشن‌ها و آداب و رسوم خاصی را دارند و این عنعنات که معمولا از پیشینینان بر جا مانده، به مرور زمان مراسم‌های خاصی هم به آن‌ها اضافه شده‌اند. باکسینگ دی هم یکی از همین رسم‌های جذاب است و در کشورهای انگلستان، کانادا، استرالیا، اسکاتلند و نیوزیلند از آن تجلیل به عمل می آید، در حالیکه در آلمان، هالند، اسکاندیناوی و پولند، باکسینگ دی را کریسمس دوم نیز می نامند.

 

فلسفه باکسینگ دی

در مورد علت به وجود آمدن روزی با این عنوان، نظرهای متفاوتی وجود دارد. آنچه که می‌توان گفت این است که به احتمال زیاد منظور از کلمه‌ی "BOX" جعبه‌های هدایا است.

برخی روایات:

1: در گذشته در این روز به خدمتکاران خانه ها در شب کریسمس جعبه‌هایی پر از غذا و پوشاک به عنوان هدیه داده می‌شد.

2: در گذشته‌ها افرادی که از نظر مالی در سطح بالایی قرار داشتند برای فقرا و نیازمندان جامعه جعبه‌هایی از خوراک و پوشاک هدیه می‌دادند.

3: در این روز کلیساها صندوق‌های صدقات را باز کرده و پول‌های داخل آن‌را میان مردم فقیر تقسیم می‌کردند.

 

فعالیت در باکسینگ دی

در کانادا و استرالیا با وجود تعطیل بودن مدارس و بسیاری از ادارات، فروشگاه‌ها باز هستند و محصولات خود را با تخفیف‌های بالا به فروش می رسانند. محصولاتی که در باکسینگ دی تخفیف می‌‌خورند شامل پوشاک، کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی و... می‌باشند. این روز را می‌توان مشابه روز جمعه سیاه(black friday)  آمریکا دانست که به دلیل تخفیف‌های خوب آنروز بازار خرید بسیار داغ می باشند.

در بعضی ازمناطق، فروشگاه‌ها هم مانند سایر مشاغل تعطیل هستند و در عوض در روز 27 دسامبر به عرضه‌ی کالاهای خود با تخفیف می‌پردازند.

علاوه بر خرید که از ارکان جدایی ناپذیر این روز است، دور هم جمع شدن و غذا خوردن، تفریح کردن و ورزش به ویژه فوتبال هم از جمله فعالیت‌های مردم در این روز به حساب می‌آیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала