جاپان سیستم دفاع راکتی خود را نوسازی می‌کند ‎

© REUTERS / Toru Hanaiجاپان سیستم دفاع راکتی خود را نوسازی می‌کند ‎
جاپان سیستم دفاع راکتی خود را نوسازی می‌کند ‎  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپان بررسی‌ها برای نوسازی سیستم‌ دفاع راکتی کشور را آغاز کرده اند تا به امر بتوانند کمبود‌های موجود در سیستم را پر کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامهSankei ، مقامات جاپانی بررسی‌ها برای نوسازی سیستم دفاع راکتی خود را آغاز کرده تا بتوانند کمبود‌های موجود در سیستم را پر کنند.

قرار است سیستم دفاع راکتی موجود در جاپان، مجهز به راکت‌های ضد هوایی «سام-4» با برد متوسط شود تا «کمبود» های راکتی دفاع جاپان را پر کند.

 ارتش جاپان: کوریای شمالی بار دیگر موشک بالستیک پرتاب کرد - اسپوتنیک افغانستان
ارتش جاپان: کوریای شمالی بار دیگر راکت بالستیک پرتاب کرد

در حال حاضر، ارتفاع تخریب راکت‌های ضد هوایی از پروژه استندر اس‌ام-3 در کشتی‌های جنگی جاپان 500 تا 1500 کیلومتر است. سیستم دفاع هوایی پاتریوت آرای‌اس-3 قادر به رهگیری یک راکت را در ارتفاع بیش از 15 تا 20 کیلومتر ندارد. سام-4 موجود می‌تواند اهداف را در ارتفاع بیش از 100 کیلومتر هدف قرار دهد. قرار است نوسازی سیستم دفاع راکتی جاپان در سال آینده آغاز شود. این مدرن سازی سه تا هفت سال طول خواهد کشید.

این سسیتم قادر خواهد بود که راکت‌های برد کوتاه کوریای شمالی را که در ماه جولای امسال مورد آزمایش قرار گرفت که مشخصات آنها شبیه راکت‌های اسکندر ساخت روسیه است، مقابله کند. راکت‌های آزمایش شده کوریای شمالی با ارتفاع کم و امکان تغییر مسیر پرواز می‌کنند. رهگیری این راکت‌ها توسط سیستم دفاع راکتی جاپان عملاً غیرممکن است. دولت جاپان آنها را «تهدید جدید» می‌داند.

در سال روان کوریای شمالی 13 راکت بالستیک را به سمت دریای جاپان پرتاب کرد که چهار راکت به گفته ارتش، جاپان راکت‌های جدید بالستیک از نوع اسکندر استند.

این نشریه همچنان خاطر نشان کرد که سیستم دفاع راکتی جاچان قادر نخواهد بود که راکت‌های آوانگارد روسیه را رهگیری کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала