دانش: نامزدان باید فیصله‌های قانونی کمیسیون ها انتخاباتی را قبول کنند

© Photo / 2vpo / 2vpoسرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری می گوید که روند انتخابات در حال سپری شدن است و باید همه نامزدان و طرف های دخیل در این انتخابات فیصله های کمیسیون انتخاباتی را قبول کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، سرور دانش در مراسم هشتمین سالیاد گرامی داشت از عبدالمطلب بیک، عضو پیشین مجلس نمایندگان گفت که پذیریش قانونی فیصله های کمیسیون های انتخاباتی یگانه راه حل است.

روند ثبت شکایت‌ها در برابر نتایج ابتدایی انتخابات پایان یافت - اسپوتنیک افغانستان
روند ثبت شکایت‌ها در برابر نتایج ابتدایی انتخابات پایان یافت

او افزود: "ما هم در گذشته و هم حالا بر این باور هستیم که تنها راه، گردن نهادن به قانون و نهادهای قانونی انتخابات است. باید همه‌گی اجازه بدهیم که کمیسیون‌های انتخاباتی مطابق قانون وظیفه خود را انجام دهند و به فیصله آن‌ها هم احترام بگذاریم".

در حال هزار بیش از 16 هزار شکایت در کیمسیون شکایت انتخاباتی ثبت شده است.

دسته انتخاباتی رقیب محمد اشرف غنی، کمیسون مستقل انتخابات و دسته انتخاباتی دولت ساز را به سازمان دهی تقلب متهم می کند.

محمدسرور دانش در مراسم سالیاد عبدالمطلب بیک گفت: "امیدوارم همه طرف‌های انتخاباتی مسوولانه و منطقی بیندیشند و تنها منافع ملی و مصالح علیای کشور و حکم قانون را در نظر بگیرند و اجازه دهند که همه مسایل انتخابات از طریق مجاری قانونی خود به نتیجه برسد و کشور از حالت ابهام و سردرگمی نجات یابد".

انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان سال روان برگزار شد، کمیسیون مستقل انتخابات چند هفته پیش نتایج نخستین را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала