امریکا در حال توسعه راهبرد جنگ اطلاعاتی با روسیه

© Sputnik / Michael Klimentyevامریکا در حال توسعه راهبرد جنگ اطلاعاتی با روسیه
امریکا در حال توسعه راهبرد جنگ اطلاعاتی با روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه امریکایی از توسعه راهبرد جنگ اطلاعاتی ایالات متحده امریکا در برابر روسیه خبر داد.
ترس دولت امریکا از نزدیک‌شدن روسیه و ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
ترس دولت امریکا از نزدیک‌شدن روسیه و ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ای امریکایی واشنگتن پست به نقل از منابعی نوشت: اگر مسکو برای «دخالت» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ایالات متحده امریکا تلاش ورزد، فرماندهی سایبری ارتش امریکا تاکتیک جنگ اطلاعاتی در برابر مقام های عالی رتبه و کارآفرینان بزرگ روسیه را تدوین خواهد کرد.

به نوشته این نشریه، فرماندهی سایبری ارتش امریکا  اعضای هیات حاکمه روسیه را هدف قرار خواهد داد. در عین حال یکی از منابع این روزنامه امریکایی گفته است، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف جنگ اطلاعاتی  نخواهد شد، زیرا چنین اقدامی بسیار تحریک آمیز خواهد بود.

ارتش امریکا در جنگ روانی پیشینه ای طولانی دارد و  به عنوان مثال می توان توزیع اعلامیه ها و شب نامه ها در عراق برای متقاعد کردن ارتش صدام حسین برای تسلیم شدن به ائتلاف امریکایی را ذکر کرد، اما انترنتشبکه های اجتماعی و تیلیفون های هوشمند گستردگی و دقت چنین تاکتیکی را افزایش داده اند.

در ماه سپتامبر، جنرال استیون فاگارتی رئیس فرماندهی سایبری ارتش امریكا ، گفت: پنتاگون پیش از انتخابات سال 2020 به طور فعال نظریه جنگ اطلاعاتی در فضای سایبری را تدوین می کند. به گفته وی، واشنگتن باید علناً اجرای چنین عملیاتی را به مخالفان خود اعلام کند، زیرا این امر نشانگر آمادگی برای پاسخ دادن به عملیات مشابه خواهد بود.

بررسی «دخالت» روسیه در انتخابات امریکا

در ماه اپریل امسال، رابرت مولردادستان ویژه امریكا، تحقیقات درباره به اصطلاح «دخالت روسیه» در انتخابات سال 2016 در ایالات متحده را به پایان رساند و به این نتیجه رسید كه چنین مداخلاتی از طریق شبكه های اجتماعی و از طریق حملات هكرها صورت گرفته است. در چارچوب این تحقیقات، اتهاماتی وارد شده و مجازات هایی در برابر شماری از افراد و شرکت های روسی اعمال  شده است. مسکو این اتهام ها را رد می کند.

یادآوری می کنیم، که انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا در نوامبر 2020 برگزار می شود. در نوامبر سال روان، مقام های وزارت عدلیه، وزارت دفاع، اف بی آی و چند سازمان انتظامی دیگر ایالات متحده بیانیه مشترکی صادر کردند، که در آن اعلام شد روسیه، چین و ایران سعی خواهند کرد در روند رای گیری در ایالات متحده مداخله کنند یا بر انتخاب رای دهندگان امریکایی تأثیر بگذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала