هیأت حقیقت‌یاب، موفق به اثبات بدفتاری جنسی دانش آموزان لوگر نشد

© Photo / ارگهیأت حقیقت‌یاب، موفق به اثبات بدفتاری جنسی دانش آموز لوگر نشد
هیأت حقیقت‌یاب، موفق به اثبات بدفتاری جنسی دانش آموز لوگر نشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات حقیقت‌یاب مجلس نمایندگان از یک‌ماه به این‌سو تحقیقات خود را در زمینه آزار و اذیت ۵۴۶ کودک دانش‌آموز ولایت لوگر آغاز کرده‌بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، هیات حقیقت یاب مجلس نمایندگان می گوید که موفق نشده است ادعای بدرفتاری جنسی با کودکان دانش آموز توسط آموزگاران و دانش آموزان بزرگ‌تر ولایت لوگر را اثبات کند.

این هیات می افزاید که نتیجه تحقیقات و بررسی ها در مورد آزار و اذیب 574 کودک دانش اموز در ولایت لوگر را جلسه عمومی این نهاد ارائه کرده است.

چرا خانواده رئیس جامعه مدنی لوگر هنوز نتوانسته اند او را ببینند - اسپوتنیک افغانستان
چرا خانواده رئیس جامعه مدنی لوگر هنوز نتوانسته اند او را ببینند

رئیس این هیات، اسدالله شهباز می گوید که نهاد مسئول در ولایت لوگر در پاسخ به استعلام این هیات گفته اند که تاکنون یک مورد بدرفتاری جنسی با دانش آموزان مکاتب در این نهاد ثبت نشده است.

او افزود که مسئولان ولایت لوگر نیز از کاهش میزان دانش آموزان در این ولایت پس از رسانه ای شدن موضوع آزار و اذیت جنسی کودکان دانش آموز خبر داده اند.

آقای شهباز همچنین گفت: "اعضای جامعه مدنی لوگر که موضوع بدرفتاری جنسی با کودکان دانش‌آموز در مکاتب این

ولایت را با روزنامه گاردین مطرح کرده‌بودند، حاضر نشدند با هیأت حقیقت‌یاب مجلس نمایند‌گان گفتگو کنند و مدارک خود در این زمینه را در اختیار این هیأت قرار دهند".

آقای شهباز می افزاید با وجد تلاش های مکرر موفق نشده است با موسی محمودی رئیس جامعه مدنی ولایت لوگر گفتگو کند.

دو ماه قبل، موسی محمودی رئیس جامعه مدنی ولایت لوگر در صحبت با رسانه ها از آزار و اذیت جنسی دانش آموزان پسر در ولایت لوگر پرده برداشته اند.

آقای محمودی مدعی شده است که 46 دانش آموز از سوی زورمندان و یا دانش آموزان بزرگ‌تر در شش مکتب لوگر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала