ثبت بیش از هفت هزار شکایت درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

© Sputnik / Firooz Mashoofثبت بیش از هفت هزار شکایت درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
ثبت بیش از هفت هزار شکایت درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از هفت هزار شکایت درباره نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در جریان دو روز به ثبت رسیده است.
  به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان
به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم خواهد رفت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در دو روز گذشته  بیش از هفت هزار و سه شکایت در برابر نتایج نخستین  انتخابات ریاست جمهوری و شماری از نامزدان از سوی چهار دسته انتخاباتی درکمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی  ثبت شده اند.

در دومین روز روند ثبت شکایت ها در برابر نتایج نخستین انتخابات ریاست جمهوری، دسته های  انتخاباتی دولت ساز، ثبات و همگرایی، امنیت و عدالت و صلح و عدالت اسلامی شکایت های بیشتر  شانرا در کابل ودفتر های ولایتی  کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی ثبت کردند.

عارف کیانی مسئول حقوقی دسته انتخاباتی امنیت وعدالت، گفت:- "ما شکایت ها را به سه دسته تقسیم کردیم از رهگذر شدت و خفت بخشی تخطی، تخلف و بخشی از جرایم انتخاباتی که بالای ۵۰۰ شکایت شامل تخطی های انتخاباتی است".

فریدون خوزن سخنگوی دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، گفت:- "شکایت درج شده ما به شش هزار می رسد و امیدواری ما این است که به همه ای شکایت ها رسیدگی صورت بگیرد".

کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی از بازشماری بیش از یک هزار و ۱۰۰ محل رای دهی خبر می دهد، که پیش از این از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به کمیسیون مستقل انتخابات پیشنهاد شده بود اما بازشماری نشده اند. این نهاد می گوید، که تاکنون بیش از شش هزار شکایت در این نهاد به ثبت رسیده است و این رقم افزایش خواهد یافت.

قطب الدین رویدار عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، گفت:- "از اعلام آماده‌گی‌های دیگر تکت‌های انتخاباتی معلوم می‌شود که فردا که روز آغار است شمار شکایت‌ها بلند برود".

درحالی که بسیاری از شکایت‌های ثبت شده ازدسته انتخاباتی عبدالله استند اما دسته انتخاباتی اشرف غنی نیز از ثبت یک هزارو دو صد شکایت خبرمی دهد.

دین محمد عظیمی، معاون کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، گفت:- "وقتی که در حدود هفت تا هشت هزار شکایت برسد احتمال دارد که تغیرات در نتیجه بیاید، نتیجه پایان برود یا بالا".

یادآوری می کنیم، که روند ثبت شکایت‌ها تا یک روز دیگر پایان خواهد یافت و پس از آن روند بررسی شکایت‌ها از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала