تأثیر کربن دی اکساید بر هوش انسان

© AP Photo / Ng Han Guan تأثیر کربن دی اکساید بر هوش انسان
 تأثیر کربن دی اکساید بر هوش انسان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان آمریکایی در پی یک مطالعه مشخص نمودند که هوای آلوده، توانایی‌های شناختی و ذهنی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در واقع، هوش انسان را پایین می‌آورد.

 

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کلرادو در بولدر (ایالات متحده آمریکا) ثابت کردند که مقادیر بالای دی اکسید کربن موجود در اتمسفر زمین می تواند به گونه فاجعه‌بار، تواناییهای فکری افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

نتایج این مطاله در پورتال علمی Phys.org منتشر شده است

محققان بررسی کردند که چگونه افزایش سطح دی اکسید کربن در کلاس ها، بر نحوه یادگیری کودکان تأثیر می‌گذارد. آزمایشات قبلی نشان داده که غلظت بالای گاز کربن دی اکسید توانایی های ذهنی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما با تهویه هوا این مشکل رامی‌توان به راحتی حل کرد. اما با این حال، تأثیر هوای تازه حاوی مقدار زیادی دی اکسید کربن تا هنوز مشخص نیست.

 متخصصان هنگام تحقیق، دو سناریو را مد نظر گرفتند. در قدم اول ، میزان گازهای گلخانه ای در سطح اتمسفر کاهش داده شد و در حالت دوم، تولید گازهای گلخانه ای بدون تغییر باقی ماند. در هر صورت توانایی های شناختی و ذهنی دانش آموزان کاهش یافت . طبق پیش بینی های دانشمندان ، در بهترین حالت ، کاهش هوش انسان ناشی از آلودگی هوا با گاز های گلخانه‌ای تا 25 در صد و در بدترین حالت، 50 در صد خواهد بود.

سازمان‌های زیست‌محیطی راهنمایی‌ها و راهکارهای بسیاری ارائه داده‌اند که اگر به صورت جمعی انجام شوند، می‌توانند تاثیر بزرگ جهانی داشته باشند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала