اندرابی: زندان را جای آموزش و پرورش خواهیم ساخت

© وزارت داخله اندرابی: زندان را جای آموزش و پرورش خواهیم ساخت
اندرابی: زندان را جای آموزش و پرورش خواهیم ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت امور داخله افغانستان امروز از بخش های مختلف زندان پلچرخی بازدید کرد.
مسعود اندرابی وزیر امور داخله افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
اندرابی: فرماندهان کلیدی طالبان در غارها پنهان شده‌اند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله امروز یکشنبه (1 جدی) نوشت: محمد مسعود اندرابی سرپرست وزارت امورداخله امروز در بازدید اش از بخش های مختلف زندان پلچرخی گفت، که رهبری این وزارت تلاش دارد که زندان مرکزی پلچرخی را جای آموزش و پرورش برای زندانیان مبدل نمايد.

سرپرست وزارت امورداخله، از پیشرفت برنامه های انكشافی كه شامل اعمار يك باب درمانگاه ٥٠ بستر، يك محراب مسجد جامع و بلاكهای جديد در داخل محوطه زندان مركزی ميباشد ديدن نمود و بر اعمار يك انستيتوت آموزشی نيز در داخل اين زندان تاكيد كرد.

این وزارت همچنان نوشته است، که اندرابی همچنان از بخش توليدات و صنعتی از جمله؛ آب معدنی، فلزكاری، قالين بافی، نجاری، سيلو و توليدات بوت و البسه جات كه در آن بيشتر از پنجصد تن زندانيان مصروف كار ميباشند ديدن نمود و بر تامين و رعايت بيشتر حقوق بشری زندانياين به مسئولان اين زندان تاكيد نمود.

سرپرست وزارت امور داخله افغانستان، همچنان از تلاش هاي رهبری زندان ها و توقيف خانه ها در راستای تطبيق پروژه های انكشافی و آوردن تغيرات مثبت در يك سال پسين در زندانهای كشور قدردانی كرد و نيز برای آنان دستور داد که مبارزه با فساد را در اولویت های کاری شان قرار دهند و با آنعده افرادی که دست شان به فساد آلوده باشد برخورد جدی و قانونی نمایند.

سپس، مسئولان اداره عمومی زندان ها و توقیف خانه ها پس از ارایه گزارش از چگونگی پیشرفت در راستای بهبود وضعیت زندانها در سطح کشور نیز یک سلسله پیشنهادات شان را در این زمینه به سرپرست وزارت امورداخله پيشكش نمودند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این وزارت امور داخله افغانستان با یک طرح جدید زندانیان تشویق به کتاب خواندن کرده بود.

بر اساس این طرح، هر زندانی که یک جلد کتاب را بخواند و پس از آن سیمینار بدهد، شش روز از زندانش کم می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала