زعفران افغانستان باردیگر با کیفیت‌ترین زعفران جهان شناخته شد

© Photo / Pixabay زعفران افغانستان باردیگر با کیفیت‌ترین زعفران جهان شناخته شد
 زعفران افغانستان باردیگر با کیفیت‌ترین زعفران جهان شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بربنیاد داده‌های وزارت زراعت و آب‌یاری، از میان 430 تُن زعفران جهان، هم‌اکنون افغانستان8.15 تُن (6.3درصد) آن را تولید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک،اتحادیۀ زعفران‌کاران افغانستان، اعلام کرد که زعفران افغانستان برای هشتمین‌بار به‌عنوان با کیفیت‌ترین زعفران جهان شناخته شده‌است.

به گفتۀ این اتحادیه، پس از ارزیابی‌های انستیتوت ذایقه که در بلجیم است، کیفیت زعفران افغانستان بالاتر از زعفران‌های دیگر جهان تشخیص داده شده‌است.

بشیر احمد رشیدی، رییس اتحادیه زعفران‌کاران افغانستان در این باره گفت: «همه‌ساله خوشبختانه بگویم در روند توسعۀ کشت زعفران و به بهبود بخشیدن به کیفیت زعفران افغانستان فعالیت‌های زیادی انجام شده.»

بربنیاد داده‌های وزارت زراعت و آب‌یاری، از میان 430 تُن زعفران جهان، هم‌اکنون افغانستان8.15 تُن (6.3درصد) آن را تولید می‌کند.

این داده‌ها، هم‌چنان نشان می‌دهند که افغانستان در سال گذشتۀ میلادی با تولید بیش از 8.15 تُن زعفران، پس از ایران و هند، جایگاۀ سوم را در جهان گرفته بود.

اکبر رستمی، سخن‌گوی وزارت زراعت گفت: «اکثریت زعفران کشور که در جریان سال جاری در لابراتوارهای معیاری ما مورد آزمایش قرار گرفته، کیفیت آن بالاتر از ستانداردهای بین‌المللی تثبیت شده و در حال حاضر زعفران افغانستان از نظر موغوبیبت و کیفیت بهترین زعفران جهان است.»

در حال حاضر، بهای یک کیلوگرام زعفران افغانستان در بازارهای داخلی تا 90هزار افغانی است و در بازارهای جهانی تا 1400 دالرمی‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала