Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی: میکل آرتِتا به عنوان سرمربی جدید آرسنال منصوب شد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر Футбол. Лига Европы. Матч "Арсенал" - ЦСКА
Футбол. Лига Европы. Матч Арсенал - ЦСКА - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه فوتبال آرسنال میکل آرتتا بازیکن اسبق خود را به عنوان جانشین امری و سرمربی جدید خود تعیین کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میکل آرتتا در میان بحران باشگاه آرسنال به این تیم بازگشت. وی با عقد قراردادی سه سال و نیمه هدایت تیم فوتبال آرسنال را برعهده گرفت.این مرد اسپانیایی که تا به امروز به عنوان دستیار پپ گواردیولا در کادر فنی تیم فوتبال منچسترسیتی ایفای نقش می‌کرد، از روز یکشنبه فعالیت خود را به عنوان جانشین قطعی اونای امری در آرسنال آغاز می‌کند و سکان هدایت این تیم را از فردی لیونبرگ سرمربی موقت توپچی‌ها تحویل می‌گیرد.

او در آگوست سال 2011 با مبلغ 10 میلیون پوند از اورتون به جمع توپچی‌ها اضافه شد.

چند روز قبل از رفتنش به شمال لندن، آرسنال به اولدترافورد رفته بود و 8-2 تحقیر شده بود. مصدومیت ها و تعلیق ها نقش آفرینی کردند تا تیمی که بعد از خروج سسک فابرگاس، گائل کلیشی و سمیر نصری نیز بسیار ضعیف شده بود.

آرتتا شخصیتی تأثیرگذار بود که بعد از اولین فصل حضور در این تیم کاپیتان دوم این تیم شد وی همچنین به عنوان کاپیتان اول باشگاه پیش از رقابت های 2014-15 معرفی شد.

این یک انتخاب عجیب از سوی ونگر بود که بازیکنانی داشت که می توانست  او را به عنوان کاپیتان تیم معرفی کند.

او همچنین مردی بود که سالها اولین قهرمانی‌های قابل توجه‌ای داشته و آنها را در ومبلی بدست آورد که در سال 2014 در جام حذفی قهرمان شدند.آرتتای 37 ساله در دوران بازیگری‌اش شش فصل برای آرسنال توپ زد (2011 تا 2016) و در مجموع برای این تیم 149 بازی انجام داد و 16 گل زد. دو قهرمانی در جام حذفی انگلیس و دو قهرمانی در جام خیریه، افتخارات او در زمان بازیگری‌اش در آرسنال بود.

وی بعد از انتخابش به عنوان سرمربی جدید توپچی‌های لندن، گفت: این افتخار بزرگی برای من است. آرسنال یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا است. ما نیاز داریم تا برای کسب جوایز بهترین‌ها رقابت کنیم و در این باره با تمام شخصیت‌های باشگاه صحبت کردم.

وی افزود: همه می دانیم برای رسیدن به این اهداف باید تلاش زیادی کنیم اما من اطمینان دارم که ما می توانیم به این اهداف برسیم.  من آدمی واقع نگر هستم و این حرف ها را از روی هیجان نمی‌گویم. آرسنال بازیکنان با استعداد خوبی دارد و می تواند موفق باشد.

استن کروئنکه، سهامدار اصلی باشگاه آرسنال هم اظهار داشت: خوشحالیم که میکل را به آرسنال برمی‌گردانیم. او انتظارات ما و هواداران را می‌داند و مطمئنیم که او می‌تواند نقشی پررنگ برای برگرداندن تیم به سطحی که همه ما می‌خواهیم، ایفا کند. من همچنین می‌خواهم از فردی لیونبرگ به خاطر هدایت تیم در این سه هفته اخیر تشکر کنم.

در همین حال پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی هم تأیید کرد که آرتتا از او جدا شده است. سرمربی منچسترسیتی گفت: آرتتا به لندن رفته و به آرسنال پیوسته است. او روز گذشته هم در تمرینات حضور نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала