اشرف غنی استوارنامه سفیر جدید ایران را پذیرفت

© ارگ ریاست جمهوریاشرف غنی استوارنامه سفیر جدید ایران را پذیرفت
اشرف غنی استوارنامه سفیر جدید ایران را پذیرفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور افغانستان استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران را امروز در ارگ ریاست جمهوری این کشور پذیرفت.

سفیر ایران با رئیس کمیسیون مستقل انتخابات دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
سفیر ایران با رئیس کمیسیون مستقل انتخابات دیدار کرد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز اعتمادنامه های بهادر امینیان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران و فلیپ برونچان، ساکیب فوریک و پاولو نویس پوسینهو سفرای غیرمقیم بلجیم، بوسنیا هرزگوینا و پرتگال را طی مراسم‌ جداگانۀ تشریفاتی پذیرفت.

در این مراسم که ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه نیز حضور داشت، رئیس جمهور افغانستان ضمن تبریکی وظایف جدید به سفرای کشورهای متذکره، بر گسترش روابط میان افغانستان و کشورهای ایران، بلجیم، بوسنیا هرزگوینا و پرتگال تأکید ورزید و این کشورها را دوست و همکار خوب افغانستان عنوان نمود.

پیش از این، امینیان عصر دیروز شنبه نیز با ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در مقر این وزارتخانه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به ایشان تسلیم کرد.

در جریان این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همه جانبه روابط دو کشور، از ادامه مذاکرات صلح با محوریت دولت افغانستان حمایت کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت افغانستان قدردانی کرده و ابراز امیدواری نمود، که در دوره مسئولیت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، روابط دو کشور در همه عرصه ها توسعه یابد.

امینیان بتازگی پس از تکمیل شدن ماموریت محمدرضابهرامی سفیر سابق ایران در کابل در این سمت گماشته شده است.

یادآوری می کنیم، که وی پیش از این، مسئولیت هایی مثل سفیر ایران در رومانی، رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، ریاست کمیته سیاست خارجی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیته برآورد معاونت راهبردی دبیرخانه شورای عالی ملی کشور را در کارنامه کاری خود داشته است.

پیش از وی، محمد بهرامی عهده دار این مسئولیت بود. بهرامی که در اواخر ماه میزان سال ۱۳۹۲ بعنوان سفیرتام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در افغانستان منصوب شده بود پس از نزدیک به شش سال خدمت ماه گذشته کابل را ترک کرد .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала