ترکیه به جای طیارات امریکائی، طیارات روسی را می خرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر طیارات مدرن جنگی سو-35
طیارات مدرن جنگی سو-35  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انقره خبر داده است که روسیه خریداری طیارات مدرن جنگی سو-35 را به ترکیه پیشنهاد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، Bloomberg со به نقل از دمیر اسماعیل رئیس اداره صنعت دفاعی ترکیه خبر داده است که روسیه به ترکیه خریداری تعداد مشخص طیارات سو-35 را به قیمت مشخص پیشنهاد نموده است.

اطلاعات بیشتر در این مورد نشر نگردیده است.

روسیه آماده است که هم جنگنده ها سو-35 و سو-57 را به ترکیه بفروشد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه آماده است که هم جنگنده ها سو-35 و سو-57 را به ترکیه بفروشد

مقامات ترکیه پیش از این گفته بودند که اگر ایالات متحده موضع خود را تغییر ندهد، خریداری طیارات چند منظوره Su-35ساخت روسیه را در نظر می گیرند. اما ایالات متحده معتقد است که روسیه می تواند از سیستم های S-400 برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره طیارات نسل پنجم F-35 استفاده کند. در نتیجه ، ایالات متحده پس از اینکه ترکیه سیستم دافع         هوا S-400 روسی را خرید، انقره را از برنامه F-35 حذف کرد.

رهبری ترکیه قصد برکنار گذاشتن سیستم دافع هوا S-400 را ندارد و می خواهد استقرار دستگاه دافع  هوا را تا اپریل سال 2020 تکمیل کند.

در تاریخ 6 دسامبر ، دیمیتری شوگاویف، مدیر سرویس فدرال همکاری های نظامی و تخنیکی روسیه به اینترفکس گفت که روسیه و ترکیه در حال مشوره های مداوم در مورد خریداری طیارات روسی هستند ، مسکو آماده ارائه قیمت رقابتی است.

ТУРЦИЯ МОЖЕТ КУПИТЬ СУ-57 ВМЕСТО F-35 - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه ممکن است جنگنده سو- 57 روسیه را جایگزین اف–35 امریکا کند

 وی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات با ترکیه درباره عرضه طیارات جنگی گفت: 'مشاوره در حال انجام است. ما آماده هستیم تا قیمت های رقابتی را برای مبارزان ارائه دهیم.' شوگایف گفت: 'به طور عموم ، همکاری ما نه تنها در ارتباط S-400 قابل ارزیابی است ، بلکه طرح های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.'

طیاره چند منظوره Su-35 از نسل 4 ++ و جنگنده نسل پنجم Su-57 در پایان ماه اگوست در نمایشگاه هوایی MAKS-2019 در مسکو به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نشان داده شد. ترکیه نسبت به این طیارات ابراز علاقه کرده است.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: اگر این کشور نتواند طیارات F-35 آمریکایی را بدست آورد ، انقره خریداری Su-35 و Su-57 را در نظر خواهد گرفت.

شوگایف همچنین در 6 دسامبر به اینترفاکس گفت که روسیه و ترکیه به احتمال زیاد در سال 2020 قرارداد خریداری سیستم های دفاع هوایی Triumph S-400 را امضا خواهند کرد.

             

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала