زاخاروا توانایی خیالی ناتو را مسخره کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyماریا زاخارووا نماینده وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا نماینده وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زاخارووا: برخی از اعضای ناتو بدون مغز زندگی می کند.

به گزارش  اسپوتنیک، ماریا زاخارووا نماینده وزارت امور خارجه روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی با سخنان امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه در مورد 'مرگ مغزی' ناتو بازی نموده ، به توانایی خیالی ناتو خندید.

اظهارات مکرون در مورد مرگ مغری ناتو ترامپ را خشمگین ساخت - اسپوتنیک افغانستان
خشم ترامپ از اظهارات مکرون در مورد "مرگ مغری ناتو"

زاخاروا اتحاد آتلانتیک شمالی را 'سازمانی خواند که به گفته برخی از اعضای آن بدون مغز زندگی می کند' و خاطرنشان کرد: "باید چیزی باشد که در مورد چیزی فکر کند".

نماینده وزارت امور خارجه با اظهار نظر درباره اظهارات ناتو درباره 'تهدید روسیه' تأکید کرد که "درباره وضعیت سلامتی ناتو سؤالات زیاد وجود دارد." وی پیشنهاد كرد كه ناتو در مورد ساختار عمومی امنیت صحبت كند ، بیشتر به گفتگو بپردازد و با روسیه همكاری كند و با خنده اضافه كرد كه 'ما برخلاف ناتو، برای این روند امكانات ذهنی را داریم ، می توانیم آن را به اشتراک بگذاریم.'

در اجلاس 4 دیسامبر سران ناتو ، روسیه به عنوان منبع تهدید جدی تر از تروریسم بین المللی و فضای مجازی شناخته شد.

در 7 نوامبر ، ماکرون اعلام کرد  که ناتو تحت 'مرگ مغزی' قرار دارد. به عقیده وی ، ایالات متحده به طور فزاینده ای از اروپا دور می شود. رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد که زمان آن رسیده است که اروپا از خواب بیدار شود و قدرت خود را توسعه دهد ، زیرا اکنون "در لبه پرتگاه" است.

جنس استولتنبرگ منشی عمومی این سازمان ، و آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان با او موافق نبودند: هر دو سیاستمدار این نظر را ابراز داشتند که اتحاد بشتر از وقت قوی است و قوی تر می گردد. رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان با توهین به سخنان ماکرون واکنش نشان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала