اندارابی: تلفات نیروهای امنیتی 10 درصد کاهش یافته است

© Photo / Facebook/moiاندارابی: تلفات نیروهای امنیتی 10 درصد کاهش یافته است
اندارابی: تلفات نیروهای امنیتی 10 درصد کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت امور داخلۀ می گوید که تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در جریان نبرد با گروه طالبان نسبت به سال گذشته ده درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله امروز (پنجشنبه، 21 قوس) در نشست حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی گفت: «با وجود که گروه طالبان* 12 درصد حملات خود را نسبت به سال گذشته اضافه کرده بودند، 10 درصد در تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کاهش به وجود آمده است».

تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سه ماه اخیر افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سه ماه اخیر افزایش یافته است

آقای اندرابی گفت که در سال روان خورشیدی در نتیجه عملیات‌های تهاجمی نظامیان افغان نه ولسوالی از کنترول طالبان خارج شد و این گروه به شکسته سخت مواجه شده است.

وی همچنان گفت که طی این سال 26 درصد عملیات‌های تهاجمی نیروهای دفاعی و امنیتی افغان در مقابل گروه طالبان افزایش داشته است.

سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که نظامیان افغان امسال در میدان جنگ دست بالا داشتند و عملیات «الفتح» طالبان را شکست دادند.

آقای اندرابی با اشاره به گفتگوهای احتمالی صلح گفت: «مطمین باشند مردم افغانستان که دولت با اتکا به قوت نیروهای امنیتی برنامه صلح موثر و پایدار با حفظ ارزش‌های مردم افغانستان آغاز می‌کند و به پیش می‌برد».

این در حالی است که در جریان چند ماه گذشته، نیروهای امنیتی و دفاعی، حملات تهاجمی خود را بر مواضع هراس‌افگنان طالب چندین برابر افزایش داده اند.

*گروه ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала