مقام امریکایی: شمار داعشیان در افغانستان به ۳۰۰ نفر رسیده است

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniمقام امریکایی: شمار داعشیان در افغانستان به ۳۰۰ نفر رسیده است
مقام امریکایی: شمار داعشیان در افغانستان به ۳۰۰ نفر رسیده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام امریکایی درباره شکست داعش در افغانستان می گوید، که داعش در افغانستان به شکست کامل نزدیک شده و شمار جنگجویان این گروه به ۳۰۰ نفر در این کشور کاهش یافته است.
رشید نورغالییف معاون رئیس شورای امنیت روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
در حدود 10 هزار داعش مسلح در افغانستان فعالیت دارند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا گفت:- "آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم انتقال نیروهای بیشتر از منطقه از جمله افغانستان و جابجا کردن آنان در منطقه آسیا پسیفیک و اقیانوسیه است".

پیش از این، وزیر دفاع امریکا گفته بود، که حتی بدون توافق با طالبان، امریکا نظامیان خود را در افغانستان کاهش خواهد داد.

امریکا هم اکنون حدود ۱۳هزار نظامی در افغانستان دارد که در کنار ۱۶هزار نظامی ناتو مشغول آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

از سویی، نیویارک تایمز به نقل از مقام‌های امریکایی که نامی از آن‌ها گرفته نشده اعلام کرد: داعش در افغانستان به شکست کامل نزدیک شده و شمار جنگجویان این گروه به ۳۰۰ تن در این کشور کاهش یافته است.

هم‌زمان، رییس جمهور امریکا می‌گوید، که او برای مدرنیزه کردن ارتش این کشور، دو و نیم تریلیون دالر را به مصرف رسانیده است.

وزارت دفاع امریکا در ماه جون سال روان در گزارشی تایید کرد، که شاخه‌ خراسان داعش در افغانستان 2 هزار جنگجو در اختیار دارد، اما مسکو شمار جنگجویان داعش را در افغانستان ۱۱هزار نفر اعلام کرده است.

مقامات افغانستان طی ماه گذشته اعلام کردند، که داعش به صورت کامل در ننگرهار شکست خورده و به زودی در سرتاسر این کشور نیز شکست خواهد خورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала