امریکا: توافق با طالبان هیچ ربطی به خروج نظامیان ما از افغانستان ندارد

© AP Photo / Chuck Burtonامریکا: توافق با طالبان هیچ ربطی به خروج نظامیان ما از افغانستان ندارد
امریکا:  توافق با طالبان هیچ ربطی به خروج نظامیان ما از افغانستان ندارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان به حصول توافق با گروه طالبان ارتباطی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا اعلام کرد خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از افغانستان، لزوما به حصول توافق با گروه طالبان مرتبط نبوده و صرف‌نظر از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق صلح انجام خواهد شد.

وزیر دفاع امریکا اعلام کرد: «مطمئنم که ما می‌توانیم تعداد نظامیان ما را در افغانستان کاهش دهیم و در عین حال مطمئن شویم که این کشور به پایگاه امنی برای تروریست‌هایی که می‌توانند به امریکا حمله کنند، تبدیل نشود».

توهم امیدوارانه ترامپ برای آتش بس با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
"تفکر امیدوارانه" ترامپ برای آتش بس با طالبان

مارک اسپر در پاسخ به سوالی درباره وابسته بودن خروج نظامیان این کشور از افغانستان به حصول توافق با طالبان، گفت: «هرگز چنین نیست؛ متحدان ما نیز موافق هستند که چنین کاهش (تعداد نیروی نظامی)می‌تواند انجام شود».

پس از بازدید غیرمنتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهورامریکا از پایگاه نیرو‌های امریکایی در افغانستان، طالبان اخیرا اعلام کردند که آماده از سرگیری مذاکرات صلح با واشنگتن است.

پیش از این رویترز اعلام کرده بود مقامات طالبان اواخر هفته گذشته با امریکایی‌ها در دوحه -پایتخت قطر- دیدار کرده و از احتمال از سرگیری مذاکرات صلح خبر داده بودند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در اظهاراتی از آمادگی این گروه برای از سرگیری مذاکرات پس از توقف آن به دستور دونالد ترامپ خبر داد. او گفت: موضع ما تغییر نکرده است. اگر مذاکرات صلح آغاز شود، از همانجا که آن‌ها خارج شدند، از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از طالبان نوشت: هنوز زود است درباره از سرگیری مذاکرات با واشنگتن صحبت کنیم.

ترامپ مذاکرات صلح را در ماه سپتامبر پس از آن که طالبان مسئولیت حمله به کابل را که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله یک سربازامریکایی شد، لغو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала