عربستان سعودی خواستار حقوق زنان شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان سعودی خواستار حقوق زنان شد
 عربستان سعودی خواستار حقوق زنان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی که از اول دسامبر رهبری گروه 20 را بر عهده گرفته است، مبارزه با تغییرات جوی و حمایت از حقوق زنان را در اولویت های کار خود قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل Deutsche Welle عربستان سعودی، از روز یکشنبه اول دسامبر، برای اولین بار، زمام امور گروه بیست را بر عهده گرفت و تا روزهای 21 و 22 نوامبر 2020 که نشست سران این گروه در ریاض برگزار خواهد شد، در این سمت باقی خواهد ماند.

ریاض قول داده است که ازاین فرصت استفاده کند و  برای "همه مردم - به ویژه زنان و جوانان" بجنگد تا آنها بتوانند جایگاه ویژه شان را در جامعه دریافت نموده و در تمام امور زندگی موفقلانه کار و فعالیت نمایند.

 خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، به نقل از محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور اعلام کرد که «این فرصت منحصر به فردی برای ایجاد یک اجماع جهانی درباره مسائل بین‌المللی است.»

پیشتر جاپان  ریاست این گروه را که کشورهایی از جمله امریکا، فرانسه و چین در آن عضویت دارند، برعهده داشت. عربستان سعودی، تنها کشور عربی حاضر در این گروه است که بیست کشورهای قدرتمند جهان از نظر اقتصادی را تشکیل می‌دهد.

آغاز ریاست عربستان سعودی در گروه بیست در ادامه تلاش‌های این کشور برای توسعه اقتصادی و برنامه چشم‌انداز توسعه این کشور است.

با وجود رفع برخی محدودیت‌ها علیه زنان در سال‌های اخیر، سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی انتقادهای بسیاری را به ویژه پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول علیه ریاض مطرح کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала