عضو مجلس روسیه از افزایش رویارویی چین با امریکا هشدار داد

© AP Photo / Andy Wongعضو مجلس روسیه از افزایش رویارویی چین با امریکا هشدار داد
عضو مجلس روسیه از افزایش رویارویی چین با امریکا هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته این عضو کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه، رویارویی چین و امریکا افزایش خواهد یافت و علاوه بر جنگ تجاری بین دو کشور، احتمال آغاز جنگ دیگری بخاطر هنگ‌کنگ نیز وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، انتون ماروزوف، عضو کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه با ابراز نظر درمورد محدودیت‌هایی که چین در قبال ایالات متحده امریکا پس از تصویب قانون درمورد هنگ‌کنگ، وضع نموده، گفت که شماری از سازمان‌های غیرحکومتی امریکایی منجمله دیدبان حقوق بشر (Human Rights Watch) شامل این تحریم‌ها شده اند.

چین: امریکا حامی پشت‌صحنه تظاهرات در هانگ‌کانگ است - اسپوتنیک افغانستان
چین: امریکا "حامی پشت‌صحنه" تظاهرات در هانگ‌کانگ است

ماروزوف گفت: "چین در مسایل مرتبط با مداخله در امور داخلی بسیار حساس است، منجمله مسایلی که مربوط به هنگ‌کنگ می‌شود. لذا وضعیت شدیدتر خواهد شد".

به گفته وی، امریکا نمی‌خواهد نفوذش را در این منطقه از دست دهد زیرا از نگاه تاریخی، این منطقه به مدت زیادی رسماً مستعمره بریتانیا بوده است.

وی در اخیر گفت: "این دژ محکم تأثیر ایدئولوژی آنگلوساکسون در منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌باشد".

قابل یادآوریست که این تحریم‌ها جواب چین به تصویب قانون توسط امریکا درمورد دیموکراسی و حقوق بشر در هنگ‌کنگ، وضع شده اند. به تاریخ ۱۹ نومبر مجلس سنای امریکا این قانون را تصویب و به تاریخ ۲۸ نومبر دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا آنرا به امضا رسانید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала