عجیب ترین تفنگ‌های ساخت اتحاد جماهیر شوروی

CC BY-SA 4.0 / Vitaly V. Kuzmin / TKB-011 (cropped image)عجیب ترین تفنگ‌های ساخت اتحاد جماهیر شوروی
عجیب ترین تفنگ‌های ساخت اتحاد جماهیر شوروی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه امریکایی در مورد مدل‌های آزمایشی تفنگ‌های غیرمعمول اتحاد جماهیر شوروی که هرگز مورد استفاده قرار نگرفت سخن زد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی نشنل اینترست در مقاله جدید اش در مورد مدل‌های تفنگ‌های غیرمعمول دوره اتحاد جماهیر شوروی که هرگز از آن‌ها استفاده صورت نگرفت نوشت.

این نشریه از نمونه‌های تی‌ک‌بی-011 و تی‌ک‌بی022 که مشابه تفنگ‌های «فلم‌ های مربوط به بیگانگان» است یادآوری کرده است. این تفنگ‌های مشابه به سلاح بولپاپ ساخته شده اند، در آنها گلنگدن و شاجور در پشت مجموعۀ ماشه و نزدیک چهرۀ تیرانداز جای دارند.

اگر اتحاد جماهیر شوروی هنوز هم وجود می‌داشت چقدر قدرتمند می‌بود؟   - اسپوتنیک افغانستان
اگر اتحاد جماهیر شوروی هنوز هم وجود می‌داشت چقدر قدرتمند می‌بود؟

به گفته کارشناسان، این نوع اسلحه به شما امکان می‌دهد جای بیشتری را ذخیره کنید، اما می‌تواند برای تیراندازان با دست‌های دراز و کوتاه مشکل ایجاد کند. چون شاجور آن در قنداغ قرار می‌گیرد که مرکز ثقل اسلحه را تغییر داده و آن را پرحجم می‌سازد.

همچنان نویسندگان این مقاله تفنگ تی‌ک‌بی-0146 را هم یک سلاح غیرمعمول نامیدند. آنها از سرعت تیراندازی این سلاح شگفت زده شدند. در حالت اتوماتیک، این سلاح حدود دو هزار مرمی را شلیک کرد، در نتیجه این مدل به دلیل مصرف بیش از حدت مهمات هزگر به ارتش آن زمان اضافه نشد.

این نشریه همچنان نمونه تفنگ تی‌ک‌بی-059 را یادآوری کرده است. این اسلحه مشابه به بولپاپ دارای سه میل بود. توسعه دهندگان می‌خواستند دقت فیر تی‌ک‌بی-059 را افزایش دهند. این تفنگ دارای یک شاجور ویژه با سه شعبه جداگانه داخلی بود که از هر شعبه مرمی برای یک میل استفاده می‌شد.

این نشریه در اخیر می‌نویسد که با وجود این که این سلاح‌های هرگز مورد استفاده قرار نگرفت، آما با آزمایش آنها برای توسعه‌دهندگان سلاح‌ها در زمان اتحاد جماهیر شوروی کمک کرد تا قابلیت‌های خود را گسترش دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала