اعتراض بی‌نتیجه تیم «عبدالله»/ کمیسیون انتخابات ابطال 300 هزار رأی را نپذیرفت

© Photo / IECکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات کشور در واکنش به تظاهرات هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله گفته است که این کمیسیون نمی‌تواند قبل از بازشماری و تفتیش، آرا را باطل کند.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که تیم «ثبات و همگرایی» اخیرا در اقدام اعتراضی خواستار ابطال 300 هزار رأی مورد اختلاف شد، اما کمیسیون انتخابات افغانستان این اعتراض‌ها را نپذیرفت و اعلام کرد بدون بررسی نمی‌تواند 300 هزار رأی را باطل کند.

کمیسیون انتخابات در بیانیه‌ای گفته که این اعتراض‌ها را نمی پذیرد و بر اساس قانون، عمل خواهد کرد، بنابراین آرا را قبل از بازشماری و تصفیه باطل اعلام نخواهد کرد.

محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: نتیجۀ کار کمیسیون مستقل انتخابات مشروعیت ندارد

بر اساس این بیانیه، اعتراض‌های تیم ثبات و همگرایی پذیرفتنی نیست و کمیسیون انتخابات با توجه به ماده 86 قانون تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بیانیه افزود که ماده 86 قانون انتخابات، این کمیسیون را مکلف کرده تا در صورت وجود شکایات موجه یا علائم مشهود مبنی بر ارتکاب تخلف یا جرم در رابطه با صندوق‌های اوراق رأی‌دهی، صندوق‌های مذکور را قرنطینه و در حضور ناظرین و شاهدین مورد بررسی قرار دهد.

کمیسیون انتخابات افغانستان افزود که بر اساس قانون و اصل استقلال، از آرای مردم محفاظت می‌کند و «تحت هیچ شرایطی اجازه دخالت در روند انتخابات را به اشخاص، گروه‌ها و یا نهادی نداده و نمی‌دهد».

همچنین کمیسیون انتخابات از تمام کسانی که در انتخابات نفعی می‌برند از جمله نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواسته است با کمیسیون در روند بازشماری و تصفیه‌ی آرا در وهفت ولایت باقی مانده همکاری نمایند و بگذراند بر اساس تکالیف قانونی مطابق با احکام قانون و دستورالعمل‌های مصوب خود عمل نموده و به پایان برساند.

این سخنان کمیسیون انتخابات در حالی بیان می‌شود که از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در 6 مهرماه برگزار شد، دوماه گذشته و تاکنون در اعلام نتایج ابتدایی ناتوان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала