نجات صدها خانواده در منطقه طاقچه ولسوالی پشتون زرغون هرات از محاصره طالبان

© وزارت داخله نجات صدها خانواده در منطقه طاقچه ولسوالی پشتون زرغون هرات از محاصره طالبان
نجات صدها خانواده در منطقه طاقچه ولسوالی پشتون زرغون هرات از محاصره طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها خانواده در منطقه طاقچه ولسوالی پشتون زرغون از محاصره گروه طالبان نجات داده شد و 10 تن کمک های غذایی برای باشندگان آن منطقه توزیع گردید.
زخمی شدن فرماندار نام نهاد طالبان در پشتون زرغون ولایت هرات - اسپوتنیک افغانستان
زخمی شدن فرماندار نام نهاد طالبان در پشتون زرغون ولایت هرات

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله افغانستان امروز سه شنبه (6 قوس 1398) نوشت: نیروهای امنیتی و دفاعی در عملیاتی، منطقه «طاقچه» در ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات را که از برج سرطان سال روان بدینسو در محاصره گروه تروریستی طالبان قرار داشت، دوباره تصرف نمودند و به هزارها تن باشندگان آن ولسوالی را از شر ظلم و ستم و همچنان از محاصره این گروه تروریستی نجات دادند.
در ادامه این وزارت نوشته است: از اینکه مردم منطقه طاقچه در محاصره گروه تروریستی طالبان در وضعیت خراب اقتصادی قرار داشتند، پولیس هرات مقدار 10 تن مواد خوراکی را برای باشندگان آن منطقه توزیع نمود.
همچنان مردم طاقچه به ده ها تن حاصلات زراعتی شان را که در این مدت به نسبت جاسازی ماین های هراس افگنان از فروش بازمانده بود، به کمک نیروهای امنیتی و دفاعی جهت فروش به مرکز انتقال دادند.

وزارت امور داخله افغانستان همچنان نوشته است، که در این عملیات تصفیوی که از چهار روز پیش بدینسو آغاز گردیده بود، برعلاوه پاکسازی کامل منطقه طاقچه نیز راه های مواصلاتی که از سوی تروریستان طالب ماین فرش شده بود، پاکسازی شد و این مسیر به روی مردم عام باز گردید.
باشندگان و بزرگان روستای طاقچه ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مسیر راه و رسیدن کمک و مواد خوراکی، از نیروهای امنیتی و دفاعی ابراز امتنان نمودند و از این نیروهای حمایت خویش را اعلام کردند.

یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان در برخی از ولسوالی های ولایت هرات حضور گسترده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала