احتمال کاهش چشم‌گیر نیروهای زمینی ارتش بریتانیا

© AFP 2023 / Maurice McDonald احتمال کاهش چشم‌گیر نیروهای زمینی ارتش بریتانیا
احتمال کاهش چشم‌گیر نیروهای زمینی ارتش بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمال می‌رود تعداد نیروهای زمینی ارتش بریتانیا به‌طور چشم‌گیری کاهش یابد و یکی از جدیدترین کشتی‌های طیاره‌بر این ارتش به متحدان بریتانیا به کرایه داده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "سندی تایمز"، لندن قصد دارد به اهداف دفاعی دست کم ۲ درصد تولید ناخالص داخلی اش را اختصاص دهد، اما تعداد نیروهای زمینی ارتش بریتانیا الی ۶۰ – ۶۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

سربازان بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
چشم پوشی وزارت دفاع بریتانیا از جرایم نظامیان در افغانستان

چنانکه روزنامه بریتانیایی نوشته است، این موضوع در بیانیه انتخاباتی بوریس جونسون، نخست‌وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار حاکم که قرار است روز یکشنبه ارایه شود، قرار دارد.

جهت مقایسه، در سال ۲۰۱۷ تعداد نیروهای زمینی بریتانیایی ۸۲ هزار نفر بود، در حالیکه در جریان جنگ عراق در سال ۲۰۰۳، این رقم به ۱۰۲ هزار نفر می‌رسید.

در گزارش آمده است که این بحث‌ها در مرحله ابتدایی قرار دارند و بن والز، وزیر دفاع بریتانیا به جنرال‌های ارتش این کشور دستور داده است تا نیازهای شان را براساس امکانات دست‌داشته تنظیم کنند. براساس اطلاعات روزنامه سندی تایمز، وزیر دفاع همچنان دادن یکی از جدیدترین کشتی‌های طیاره‌بر به کرایه به ناتو و یا ایالات متحده امریکا با هدف کاهش مصارف، را استثنی ندانسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала