Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شروع لمپارد در چلسی مرا یاد شروع‌ام در بارسا می‌اندازد

© AP Photo / Nick Pottsفرانک لمپارد
فرانک لمپارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمربی منچسترسیتی پپ گواردیولا از شباهت هایی را بین روزهای ابتدایی حضورش در بارسلونا و شروع درخشان فرانک لمپارد در چلسی صحبت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرانک لمپارد بازیکن اسبق و اسطوره چلسی باشگاه دربی کانتی را برای به ارث بردن سِمت هدایت این تیم در استمفورد بریج در آغاز ماه جولای ترک کرد، مائوریسیو ساری هم به یوونتوس منتقل شد.

افسانه آبی‌ها مجبور شد با توجه به ممنوعیت نقل و انتقالات تحمیلی فیفا، تابستان را بدون خرید پشت سر بگذراند و از بازگشت و به پایان رسیدن قرارداد های قرضی تامی آبراهام و میسون مونت حالی که چندین ستاره دیگر آکادمی را نیز جذب کرده بودند، استقبال کرد.

چلسی در آغاز رقابت های این فصل موفق نبود و تنها دو برد از 6 بازی ابتدایی لیگ برتر خود کسب کرد، اما بخت و اقبال این تیم از پایان سپتامبر به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

مردان لمپارد در 11 مسابقه گذشته خود، در تمام رقابت ها از جمله 5 مسابقه در مسابقات لیگ، پیروز شده اند تا در رده سوم جدول دشوارترین لیگ جهان قرار بگیرند.

چلسی این فرصت را دارد که هنگام سفر به ورزشگاه اتحاد شنبه شب، فاصله چهار امتیازی بین دو تیم را ایجاد کند و قهرمان دو فصل گذشته منچسترسیتی را شکست دهد.

مقایسه هایی بین موفقیت های اولیه لمپارد در استمفورد بریدج و گواردیولا در بارسلونا در سال 2008 صورت گرفته است، جایی که نابغه اسپانیایی تیمی را تشکیل داد که به عنوان یکی از بهترین های تاریخ شناخته می شود.

گواردیولا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی به این شباهت ها پرداخت و تأکید کرد که حریف وی در مسیر لذت بردن از همان نوع موفقیتی که وی تجربه کرده با چلسی قرار گرفته است.

وی شروع کرد: "کاملاً مشابه است، اما خیلی زود است." "او [لمپارد] یک سال و نیم سرمربی بوده است و از من مدت زمان طولانی تر می‌شود زیرا من کمی بزرگتر هستم اما او آینده خود را در دستان خود دارد. تجربه زیاد محاسبه نمی شود.

"من می گویم وقتی باشگاه را می شناسید این یک مزیت خوب است و لمپارد چلسی را کاملاً می شناسد - رسانه ها، هواداران، بازیکنان - این خوب است. وقتی که من وارد [بارسا] شدم خیلی ها به من اعتماد نکردند. شاید تعداد کمی از افراد به من اعتماد داشتند. رئیس، مدیر ورزشی و تعداد محدودی دیگر.

"فرانک در دربی کتنتی مشابه بود. او نتیجه نگرفت و مردم گفتند که تجربه ای ندارد. وقتی کسی به شما اعتماد ندارد عالی است وقتی شما در هر بازی پیروز می شوید، نمی توانید بیشتر از دست بدهید. مشکل این است که شما باید عناوین را کسب کنید و هیچ چیز کافی نیست "

گواردیولا اضافه کرد: "در مورد فرانک، عالی است ، یک موقعیت ایده آل است. در باشگاه های بزرگ، شما بازیکنان باورنکردنی دارید ، بنابراین انجام یک کار خوب در چلسی یا بارسلونا راحت تر از یک باشگاه دیگر است، اگر زیاد کار کنید و صبر داشته باشید، نتایج و موفقیت می تواند حاصل شود.

سیتی پس از استقبال از چلسی در مسابقات لیگ، روز سه شنبه توجه خود را به یک مسابقه خانگی دیگر مقابل شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا جلب خواهد کرد، جایی که یک تساوی کافی خواهد بود تا بتواند در 16 تیم برتر لیگ قهرمانان جایگاه خود را رزرو کند.

آبی‌ها هم شب دیگر در اروپا به دیدار والنسیا به مستایا خواهند رفت و هر دو باشگاه همچنان در کنار آژاکس در صدد رسیدن به جایگاه بالای گروه H هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала