Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی بیشتر از تمام بازیکنان جهان دریبل زده است

© REUTERS / Paul HannaSoccer Football - La Liga Santander - Real Madrid vs FC Barcelona - Santiago Bernabeu, Madrid, Spain - December 23, 2017 Barcelona’s Lionel Messi in action as Real Madrid’s Raphael Varane attempts to block
Soccer Football - La Liga Santander - Real Madrid vs FC Barcelona - Santiago Bernabeu, Madrid, Spain - December 23, 2017 Barcelona’s Lionel Messi in action as Real Madrid’s Raphael Varane attempts to block - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فوق ستاره آرجنتینی شب گذشته در دیدار دوستانه برابر اروگوئه، آمار تازه‌ای را از حیث دریبل برای مرد آرجنتینی آشکار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لیونل مسی از زمانی که شرکت اوپتا (شرکت تحلیل ورزشی انگلیسی) در سال 2006 شروع به جمع آوری و پیگیری آمار فوتبالی کرده است، بهترین دریبل‌زن فوتبال بوده و به طور مشخص در این برتری بی‌رقیب بوده است.

«او سه سال است که حتی یک نفر را هم دریبل نکرده است.»

این سخن را «فابیو کاپلو» در تازه‌ترین مورد برای «کریستیانو رونالدو» گفته است؛ در واقع پس از اتفاقات دیدار یووه مقابل آ.ث میلان و تعویض شدن مرد پرتگالی توسط «مائوریتسیو ساری» در دقیقه 55 و پرخاشگری و رفتار غیرورزشی وی، انتقادات زیادی از ستاره تیم ملی پرتغال انجام شد.

اکنون سری می‌زنیم به امار:

لیونل مسی، فوق ستاره آرجنتینی از آن زمان هزار و 880 دریبل با پیراهن بارسلونا انجام داده که در مقایسه با نزدیک‌ترین تعقیب کننده وی یعنی «ادن هازارد» که در سه باشگاه چلسی، رئال مادرید و لیل این کار را انجام داده، 660 بار بیشتر است. فرانک ریبری با 936 دریبل موفق سوم است و «سرخیو آگوئرو» و کریستیانو رونالدو به ترتیب با 832 و 816 دریبل چهارم و پنجم هستند. در این فهرست «آندرس اینیستا» 739 دریبل در مکان مکان هفتم و «نیمار» با 734 دریل در مکان دهم قرار دارد. مسی با اختلافی فاحش نسبت به سایر رقبا بر این آمار سلطه دارد؛ صرف نظر از اول بودن، اختلاف او با نفر دوم به شکلی چشمگیر زیاد است و این در حالی است که مسی در مقایسه با رقیب سنتی خود که در رده پنجم قرار دارد، بیش از هزار بار دریبل انجام داده است.

در این آمار اینیستا با درصد موفقیت 60.9، رتبه نخست بیشترین دریبل موفق را داشته و این عدد برای مسی 75.2 و برای هازارد 57.1 درصد است. و اما رونالدو از حیث دریبل موفق با 44 درصد، در رده دهم جای دارد و این یعنی حواس کاپلو به رونالدو بیشتر از خودش بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала