جاپان از پرداخت 8 میلیارد دالر باج به امریکا امتناع ورزید

© REUTERS / KyodoАвианосец ВМС США Ronald Reagan покидает порт города Йокосука в Японии
Авианосец ВМС США Ronald Reagan покидает порт города Йокосука в Японии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات توکیو افزایش پرداخت 300 درصدی برای حمایت از سربازان امریکایی مستقر در جاپان را شرط غیر واقعی ترامپ دانستند.

اسپوتنیک به نقل از rbc.ru، مقامات جاپانی پیشنهادی ایالات متحده مبنی بر چهار برابر بلند بردن هزینه مصارف سربازان امریکایی در کشورشان را "غیرواقعی" خواندند. به گزارش رویتر، وزارت امور خارجه جاپان نیر اطلاعات مبنی بر مذاکرات در مورد این موضوع را رد نمود.

وزیر خارجه پیشین جاپان: سیستم های دفاع راکتی امریکا در برابر راکت های روسی بی فایده است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پیشین جاپان: سیستم های دفاع راکتی امریکا در برابر راکت های روسی بی فایده است

وزارت امور خارجه جاپان اعلام كرد كه مذاكرات در ارتباط توافق جدید در اوایل سال آینده آغاز می شود. وزارت امور خارجه امریكا نیز به نوبه خود خاطرنشان كرد كه متحدین ایالات متحده برای مشاركت در دفاع خود باید هزینه بیشتری بپردازند.

براساس توافق نامه که در سال 2021 منقضی شده است ، جاپان تقریباً 2 میلیارد دالر بخاطر حضور 54 هزار سرباز امریکا را پرداخت می کند. این پول شامل عملکرد پایگاه امریکایی در جزیره اوکیناوا و همچنین نگهداری کشتی های قوای هفتم می پردازد. اما دولت ترامپ این مقدار را ناکافی دانست و به همین دلیل در تابستان مشاور رئیس جمهور امریکا در زمینه امنیت ملی از جاپانی ها پرداخت 8 میلیارد دالر سالانه به واشنگتن را تقاضا کرد.

کاخ سفید پیش از این تأکید کرده بود که کوریائی جنوبی به جای 1 میلیارد دالر برای استقرار 28.500 سرباز امریکایی در خاک خود 5 میلیارد دالر بپردازد. در نتیجه ، آنها موفق شدند سئول را تنها با اندک افزایش در مقدار متقاعد کنند ، اما طرفین توافق کردند که سالانه در مورد پرداختهای لازم بحث کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала